Problem s podsietou

Peter Popovec popovec na zub.fei.tuke.sk
Pondělí Květen 22 14:21:35 CEST 2000

In article <uu2fr7yeb.fsf na aquasoft.cz>,
	Cermak na Aquasoft.cz (Tomas Cermak) writes:

> Ja jsem si myslel, ze routed a gated a takovehle veci potrebuju jenom,
> kdyz je nutne dynamicky menit routovaci tabulku.

Ale samozrejme, ked niekto pusta routed asi vie naco ho pusta - teda ho
potrebuje. Ak mate jeden ruter kde mate za nim niekolko subsieti je pravda,
ze staci spravne jednorazovo naplnit rutovaciu tabulku a nastavit default
gw. (predpoklad je, ze nadradeny ruter vie o mojich subsietach, ze ich ma
definovane "manualne")

Pokial  mate ale rozvetvenu siet a pripadne slucky :-/ alebo hoc aky inaksi
dovod pouzit RIP / OSPF je na mieste _NEOPOUZIT_ routed ale siahnut na GATED
(pripadne pouzit zebru alebo nieco co ovlada "normalne" RIP).  (Pozor na
routed, ma tendenciu generovat default aj ked ziaden neexistuje.)

Bol tu zmieneny dovod  vyhnut sa  predavaniu RIP informacii a  pouzit
staticke rutovanie. (Jednalo sa asi o podhadzovanie rutovacich informacii).
RIP II umoznuje  predavat rutovacie informacie chranene heslom .. takze nie
je problem neautorizovaneho rozhadzania siete. Ostatne .. beriete rutovacie
info snad len od rutrov a firewalom sa chranite voci ostatnym . Ak sa
spolahnete len na spustenie  demona, asi to bude lahko rozhadzatelne. (Plati
jak pre linux, tak pre lubovolny OS, CISCO tak isto zozerie falosny RIP ak
ho administrator nespravne nakonfiguroval)

Spomenuty problem  (routed spusteny pri sieti  s netmaskou != 255.255.255.0)
sa neda riesit s sietach kde bezi samotny RIP I.

			Peter Popovec