zmrvil jsem si rozdeleni disku, pomuze mi nekdo ?

Peter Cernoch pcernoch na imc.cas.cz
Pátek Květen 19 13:11:47 CEST 2000

Hezky den vsem.

Je to strasna prasarna, ale udelal jsem tohle :
Potreboval jsem (skutecne velmi nutne) prerozdelit partisny pro win, takze
jsem pouzil PM.
Ten se ale nedal spustit - neco mu nesedelo na disku. Takze :
1. nastartoval jsem linux (RH6.1) a zapsal si rozdeleni disku
  (fdisk /dev/hda , volba "p")
2. ve winech jsem pouzil NDD, ktery identifikoval nejake nezname
 partisny a prevedl je na Win
3. pouzil jsem tomsrtbt a podival jsem se na disk fdiskem. Poznacil jsem
  si zmenu zacatku a konce bloku zmenene win partisny
4. zrusil jsem rozsireny oddil (byla chybne detekovana velikost, zacatky a
konce)
5. Vytvoril jsem novy rozsireny oddil a v nem partisny (vsechny linuxove
  zustali stejne, zmenila se jenom pozice win, konkretne :
  puvodne :
  hda6 128-330
  hda7 331-482

  nove :
  hda6 128-279
  hda7 280-482

6. nastavil jsem typ partisny (volba t) na Linux Native (83), pripadne
   Swap (82)
7. zapsal jsem zmeny na disk a restartoval.

Winy jdou a s nima vsechny pg. na rozsirene part.
Ale pri bootu linuxu mi to pise :

checking filesystems :
/dev/hda : clean ....
fsck.ext2 (null):
the superblock could not be read or does not describe
a correct ext2 filesystem. If the device is valid and it really cont. an
ext2
fs, then the superblock is corrupt and you might try running
e2fsck with an alternate superblock :

e2fsck -b 8193 <device>

:Bad magic number in super block while trying to open /dev/hda8

Pak mam moznost prihlasit se jako root nebo restartovat.
Kdyz se rootnu a zadam uvedeny prikaz, vypise to tu samou hlasku.
Kdyz se na disk podivam fdiskem a vypisu si rozdeleni, tak u
hda8 a hda9 (/ a /swap) mi u poctu bloku chybi "+"
tj. puvodne vypadala tabulka nejak
hda8 492  542  205600+  83 Liunux Native

ted
hda8 492  542  205600  83 Liunux Native

Muze mi nekdo poradit co mam delat ?
A da se s tim vubec jeste neco delat (krome nove instalace) ?

moc dekuji

Petr