noatime

Michal Krause michal na krause.cz
Pondělí Květen 22 21:55:21 CEST 2000

On 22/05/2000, Miroslav Petricek wrote:

> Chtěl bych trochu zmenšit latenci Internetového serveru na kterém běží
> kromě qmailu a Apache také Squid. Přemýšlel jsem o tom, že namountuji
> svazky /var a /home s parametrem noatime.
>
> Chtěl bych se zeptat, zdali to má vůbec nějaký měřitelný vliv na
> rychlost přístupu k souborům. Také by mě zajímalo, jestli to nemůže
> způsobit nějaké neočekávané problémy. K čemu vlastně běžné programy
> používají access time u souborů ?

Osobne pouzivam volbu noatime uz asi dva roky a doposud jsem s tim
nenarazil na zadny problem. Smysl to ma podle meho nazoru v okamziku,
kdy jde opravdu o velke mnozstvi pristupu k souborum. Par desitek tisic
pristupu neni pri vykonu dnesnich disku IMHO zadne ohromujici cislo. Ale
myslim, ze tim neni co zkazit.

S pozdravem

Kdyz instalujes novy motherboard, over si, jestli jadro detekuje spravne
dostupnou operacni pamet.                         Stare aztecke prislovi