hesla (was Re: reakce ... soubor a nastaveny bit t

Marcel Kolaja xkolaja na fi.muni.cz
Středa Květen 24 10:33:47 CEST 2000

Roman Slechta wrote:

>    Ahoj a jeste dotaz,
> co to je ten bit t nastaveny u souboru
> a kde si o tom mohu precist vice??
> Co to je set user/group ID on execution??
> K cemu je toto dobre?
>
>     Dekuji       Roman

ad bit t:
To je tzv. sticky bit. Nastavuje se u adresare a znamena, ze do nej muze
kdokoliv ulozit soubor, ale mazat muze jen svoje soubory.

ad suid (resp. sgid) bit:
To je bit, ktery rika, ze soubor se spusti pod UID vlastnika (resp. GID
skupiny) souboru, nikoli pod UID toho, kdo ten soubor spousti. Je to
potrebne ve spouste veci. Napr. kdyz potrebujete provest neco, co muze
provest jen root, musi ten soubor vlastnit root a mit nastaveny SUID
bit.

Vice informaci by myslim mohlo byt v manualove strance chmod.

S pozdravem

       Marcel Kolaja (Metal Magic The Ace Of Aces)
             http://www.fi.muni.cz/~xkolaja/
          "Close the Windows, shut the Gates!"

P.S. A predbehl, predbehl, he, he :-)
P.P.S. Pokud ovsem mezi tim, co jsem to cetl a psal, nepredbehl me :-)