Samba a NT

Zdenek Drlik zdenek.drlik na kleibl.cz
Středa Květen 24 15:25:37 CEST 2000

punok wrote:

> Dobry den,
> uz dva tydny resim zprovozneni samby na nasem hlavnim serveru.
> Mame LINUX server, ktery byl nasazen misto NT serveru a potom dalsi NT
> stanice + jedny W98.
> Potreboval bych, aby samba na linuxu byla jako Primary Domain Controller
> domeny FIRMA.

Pro Windows 9X Samba oficialne umi PDC, pro Windows NT nikoliv (ma byt az ve
verzi 2.1), ale prihlasovani je mozne zprovoznit i pro NT.

> Vubec zadnym zpusobem se mi nedari prihlasit jednotlive pocitace firmy do
> domeny FIRMA.

V /etc/smb.conf zadejte v sekci
[global]
  workgroup = FIRMA
  domain logons = yes
  security = user
  os level = 34
  local master = yes
  preffered master = yes
  domain master = yes
  encrypted password = yes

pote pridejte jeste sekci
[netlogon]
  path = /shares/logon // muze ukazovat kamkoliv, i na neexistujici adresar
  public = no
  writeable = no
  browsable = no

Toto by melo stacit pro Windows 9X. Pokud chcete zprovoznit prihlasovani stanic
z NT, musite jeste pro kazdou stanici pridat "uzivatele" do /etc/passwd. Napr.
pro stanici pc1 zadate do /etc/passwd:

pc1$:*:1000:900:pc1 account:/dev/null:/dev/null

a pote tuto stanici pridate prikazem

smbpasswd -a -m pc1

do souboru /etc/smbpasswd.  No a od teto chvile se mohou k sambe hlasit jak
uzivatele ze stanic z Windows 9X, tak i z NT (mam vyzkousene s NT 3.51 i NT 4).

--
Zdeněk Drlík, diplomovaný technik
Klein & Blažek spol. s r.o.