(RFC) RE: Re[2]: PHP a Handling file uploads - fukce POST method upload s

Michal Krause michal na krause.cz
Pátek Květen 26 16:30:01 CEST 2000

On 26/05/2000, Karel Zak wrote:

>  Proc mi tedy uz nekolik let slape nekolik formularu s POST a proc ma
>  POST i PHP v manualu...

Protoze se zde opravdu motaji jablka a hrusky. Metoda PUT je specificka
akce HTTP protokolu, ktera slouzi k primemu ulozeni dat (zamerne nepisu
do souboru, protoze to IMHO neni nikde receno) na request-URI. POST je
obecna metoda predavani podobnych dat zpusobem odlisnym od GETu, ktera
je vhodnejsi napriklad pri predavani vetsiho mnozstvi dat. Rozdil mezi
GETem a POSTem je napriklad i v tom, ze odpoved POSTu by se nemela nikdy
cachovat.

No a nekdo si holt rekl, ze POST pujde vyuzit i k uploadu a vymyslel za
tim ucelem specialni format dat, ktera jdou v tele POST pozadavku. Tento
format je prakticky shodny s formatem MIME multiparted emailu. To, ze
prohlizec ma data zakodovat timto zpusobem, rika prave HTML atribut
ENCTYPE="multipart/form-data" tagu FORM. HTTP server nema nejmensi
poneti, ze dusledkem bude nejaky upload (on ani byt nemusi) ve smyslu
zmeny obsahu urciteho URI, coz je zasadni rozdil oproti PUTu.

Pripadne zajemce mohu odkazat treba na RFC 2068.

S pozdravem

Kdyz instalujes novy motherboard, over si, jestli jadro detekuje spravne
dostupnou operacni pamet.                         Stare aztecke prislovi