(RFC) RE: Re[2]: PHP a Handling file uploads - fukce POST method upload s

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pátek Květen 26 17:01:04 CEST 2000

On Fri, 26 May 2000, Michal Krause wrote:

> Protoze se zde opravdu motaji jablka a hrusky. Metoda PUT je specificka
> akce HTTP protokolu, ktera slouzi k primemu ulozeni dat (zamerne nepisu

S tim ze PUT je HTTP souhlasim.

> do souboru, protoze to IMHO neni nikde receno) na request-URI. POST je
> obecna metoda predavani podobnych dat zpusobem odlisnym od GETu, ktera
> je vhodnejsi napriklad pri predavani vetsiho mnozstvi dat. Rozdil mezi
> GETem a POSTem je napriklad i v tom, ze odpoved POSTu by se nemela nikdy
> cachovat.
>
> No a nekdo si holt rekl, ze POST pujde vyuzit i k uploadu a vymyslel za

 ty jsi necetl poradne co jsem okopiroval z toho RFC. Nejen, ze ten nekdo si
rekl ze POST na to pujde pouzit, ale on ten nekdo to napsal i do dalsiho
RFC. Viz predeslej mail.

> ENCTYPE="multipart/form-data" tagu FORM. HTTP server nema nejmensi
> poneti, ze dusledkem bude nejaky upload (on ani byt nemusi) ve smyslu
> zmeny obsahu urciteho URI, coz je zasadni rozdil oproti PUTu.

 To souhlasi. Ale kazdopadne neplati, ze POST na
ENCTYPE="multipart/form-data" je nestandardni nebo jak tu nekdo tvrdil, ze
nesmi (apod.) pouzito.

 No hlavne, ze to jde :-)

						Karel