jak detekovat distribuci v programu?

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Středa Květen 31 13:10:32 CEST 2000

> Zdravim,
>
> pisu jako skolni projekt knihovnu instalacnich funkci a
> jedna z veci, ktere ma obsahovat, je detekce linuxove
> distribuce a jeji verze (motivace: napr. jine reseni init
> skriptu, jina struktura disku). Momentalne umim zjistit
> RedHat a SuSE a to pomoci souboru /etc/redhat-release a
> /etc/SuSE-release. Kdybyste nekdo vedel, jak detekovat dalsi
> bezne distribuce a chtel pomoct, ozvete se (vzorek
> prislusneho souboru by taky bodnul ;-).
>
> Dalsi zajimava otazka, jestli se da nejak rozumne zjistit, z
> jakeho "rodu" distribuce pochazi -- napr. GNU/Debian a
> [...]

 Sorry, ale todle mi trosku pripada jako blbost. Programy jsou vzdy
pripraveny pro urcitou distribuci a nejake jemne rozdily se vzdy
nastavuji pri prekladu-baleni toho programu. Ve vlastni distribuci
jsou pak korektni programy pro danou dist. Nevidim nejak smysl programu,
ktery budu mit na debianu a on bude obsahovat kod pro RH, ktery nikdy
nepouziji. Nebo jsem neco prehledl? :-) (nejake specificke pozadavky?).

						Karel