České postscriptové fonty a X Window System

Petr Tesarik tesarik na lupa.cz
Středa Květen 31 15:28:51 CEST 2000

Dne Wed, May 31, 2000 at 03:20:50PM +0000, Daniel Smolik napsal(a):

> To je nejake divne ted jsem se koukal a mam font u ktereho
> je v .afm rcaron a funguje
> cesky. Dle mych zkusenosti u ps fontu musi byt
> adobe-fontspecific jinak nefunguji
> cesky.

No, to je právě ono. Postscriptový font může mít v XLFD iso8859-1 (to
funguje), ale nikoli iso8859-2 (to nefunguje, resp. funguje právě tak,
jak jsem popsal). Problém vzniká ve chvíli, kdy chcete vytvořit
fontset (sadu fontů ze stejné rodiny, které se liší kódováním)
např. pro výpis Unicode řetězců (právě ten XwcDrawString). Jestli to
má fungovat, musí Xserver vědět, že ten font je iso8859-2, jenomže to
se mu právě říct nedá, protože to nefunguje. :-(((

bye,
--
Petr Tesarik
Tel: +420 602 575294            http://www.lupa.cz/