České postscriptové fonty a X Window System

Tomas Cermak Cermak na Aquasoft.cz
Středa Květen 31 15:31:10 CEST 2000

Petr Tesarik <tesarik na lupa.cz> writes:

> Zdravím,
>
> mám tady (notoricky známé) české postscriptové fonty ulT1mo. Jenomže
> ve fonts.dir mají jako kódování uvedeno adobe-fontspecific, což sice
> nevadí pro XDrawString, ale nefunguje pro XmbDrawString - totiž X
> server neví, že jsou to ISO Latin-2 fonty. Zajímavé je, že když změním
> ve fonts.dir kódování na iso8859-2, tak mi Xserver (3.3.6) přestane
> zobrazovat znaky jako 'ř', apod. Netuší někdo v čem je problém? Co
> musí splňovat postscriptový font, aby ho Xserver správně chápal jako
> [...]
Tohle jsem resil, kdyz jsem si koupil cd Pisma loga symboly.
a po delsim zkoumani jsem zjistil ze se musi do fonts.dir napsat
adobe-specific a pak udelat fonts.alias, kde se napise
ten-font-adobe-specific ten-font-iso8859-2

T.C.