linux jako inet, file etc server

Tomas Honzak thonzak na atlas.cz
Čtvrtek Listopad 2 22:54:02 CET 2000

Radek Simcik wrote:

> Dobry den,

dd,

> Mohli byste mi poradit, jak na nem rozchdot inet a zpristupnit ho i tem
> dvema win2000? jak povolit/zakazat dynamicke prilovani IP adres?

na linuxu rozbehate dhcp-server (viz dhcp-howto) a IP-Masquerading (viz
IP-Masq. howto)

Jak
> povolit/zakazat vytaceni on demand (muze vytacet i bezny uzivatel? A jak

man diald

> to cele udelat co nejbezpecneji? Pobezi to skoro porad. A kdyz by mel

o jakou bezpecnost Vam jde? jako firewall? Od toho jsou v linuxu
ipchains. opet Vas odkazi na prislusne howto.

> nekdo naladu, tak jeste Sambu. Nebo je jina moznost, jak win zpristupnit
> linuxove disky?

samba je OK. krome originalni dokumentace doporucuju vybornou serii
clanku na toto tema na root.cz

> rada
>
> A posledni dotaz. Pri teto konfiguraci, pobezi mi na nem xserver?

proc by nebezel?

Jinak rada pro Vas: nejprve se o neco pokuste sam, a teprve kdyz to
opravdu nejde a nikde nemuzete najit reseni (man, howto, /usr/doc/*/,
...), obratte se s konkretnim dotazem na konferenci. Ze Vam nekdo popise
postup zprovozneni Vasi konfigurace step-by-step, to snad necekate :-)

zdravi

TH
*  Tomáš Honzák         thonzak na atlas.cz  *
*  http://i.am/thonzak      ICQ:47466562  *