umount

Neděle Listopad 5 13:59:17 CET 2000

On Fri, 3 Nov 2000, Libor Chocholaty wrote:

> Nikdo se s tim jeste nesetkal? Linuxu tam neco nekde chcipne a pak to
> nejde odmontovat, Midnight Commander rve, ze adresar nelze stat-nout,
> nejde znovu namontovat. Nekdy se povede smbumout, ale jevi se mi to
> zatim jako nedeterministicke. Pokud nekdo fundovany vite cim to je a
> jestli se s tim da neco delat, budu vam tez zauzlovan...

To se stava, kdyz "neco chcipne" znamena, ze to umre primo v jadre a ma
pri tom prislusny inode nebo superblock zamceny. V syslogu se pak objevi
prislusna pohrebni pisen obsahujici mnoho hexa numer. Ale to asi nebude
ten pripad. Spis se to proste uspi nekde v smbfs (zkuste se nekdy podivat
na "ps l", kdyz to nastane, a nechce se probudit...nejspis z te priciny,
ze nedetekuje timeouty. Mozma by pomohlo, kdyby smbmout nastavil na tom
socketu keepalive (tedy jestli to nedela).

[Mimochodem k te puvodni otazce: testovat, je-li uz neco mountnute
pochopitelne lze. Staci se napr. podivat do /proc/mounts (primo z jadra,
zarucene aktualni...tedy v okamziku, kdy je to cteno) resp. /etc/mtab
(udrzuji programy mount a umount a podobne -- pokud nedostanou -n -- muze
obsahovat vice informaci...napr. vsechny parametry za -o).]