Problémy s KDM

Matej Cepl cepl na bigfoot.com
Pondělí Listopad 6 20:22:40 CET 2000

Dobrý den,

používám KDE 1.1.2 na RedHatu 6.0CZ (a neplánuji upgrade -- nejdříve až bude
RedHat 7.1). V současnosti se přihlašuji v runlevelu 5 pomocí GDM, přestože
jinak nepoužívám žádnou aplikaci založenou na GNOME (velmi vzácně GIMP nebo
GNORPM, ale nic pravidelně -- no flamewar intended, please). Vyzkoušel jsem
všechno možné, ale nic zatím nepomohlo.

Vypadá to takto:

když si nastavím vše potřebné v Ovládacím centru KDE, přepnu do runlevelu 3 a
zkusím kdm -nodaemon, naskočí mi hezky okénko k přihlášení KDM, ale za žádnou
cenu se mi nevede se přihlásit -- uživatele vyberu v pohodě (buď kliknutím nebo
napíšu), ale když chci napsat heslo tak se v příslušném okénku nic neobjeví
(ani hvězdičky). Nevadí, napíšu heslo bez kontroly. Ale i když jsem si jist, že
napíšu heslo správně, na OK mi klikne obrazovka (jako přepnutí videomódu) a
jsem zpátky v čistém přihlašovacím okénku. Žádná hláška o chybě (ani okénko,
ani na konzoli, ani jsem nenašel nic v /var/log/[xkg]dm.log -- tedy doslova
nic, všechny tyto zdroje jsou prázdné).

Někdo mi poradil, že mohu mít problémy s /etc/pam.d/kdm. Teď je kdm pro jistotu
jenom symlink na gdm. Mimochodem, xdm také nepracuje a chová se zcela stejně.

Zajímavé je, že kcheckpass je zcela happy jak s heslem roota nebo uživatele
(samozřejmě v souladu s příslušným nalogováním se; pokud zadám blbé heslo, tak
mi vynadá).

Nevíte, v čem může být problém? Skutečně mi připadne jako pitomost mít natažené
knihovny od gnome jenom kvůli gdm. :-)

		Hezký den

				Matěj