MySQL, cestina, Windows

Daniel Fiser daniel na smartec.es
Úterý Listopad 7 13:53:49 CET 2000

Ondrej Rusek wrote:

> V tabulkach MySQL serveru na Linuxu mam data kodovana cestinou ISO-8859-2.
> K tabulkam potrebuji pristupovat pres MyODBC z Accessu (Office 2000). Jde
> nekde (Access, MySQL, MyODBC,..) zajistit, aby ten Access "videl" dobre
> cestinu (on chce zamozrejme cp1250). Diky za odpoved.

Mate dve moznosti: bud to zajistite na strane SQL serveru, nebo ve Win.

Pokud to chcete mit primo v MySQL, prelozte si ho s podporou
prekodovani. (Nevim, jak v RH > 6.2, ale 6.1cz to nemel.) Zakomentovana
direktiva na zacatku souboru sql/convert.cc. Potom muzete pouzivat SQL
prikaz SET CHARACTER SET cp1250_latin2, treba v MyODBC jako prikaz
spousteny pri navazani spojeni s SQL serverem. Nekde jsem mel i
prelozene RPM, jestli mate zajem, muzu se podivat (napiste mi na mail).

Ta druha moznost sem asi nepatri, jde treba o jednoducha makra v
Accessu, ktera nahradi jednotlive znaky.

Daniel Fiser, <daniel at smartec.es>
Smartec MPJ
Madrid, ES