jak nejryxleji a najpohodlneji na grab & mp3?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Listopad 8 14:07:30 CET 2000

| Odesílatel: Daniel F. Hrouzek <dhrouzek na stratosfera.cz>
| 	mam skromny dotaz: co je pro grabovani a naslednou konverzi do mp3 pod
| linuxem nejlepsi, nejryxlejsi, nejpohodlnejsi, uzivatelsky
| nejprivetivejsi... :-)))) proste co je nejlepsi? zkousel jsem pred
nedavnem
| grip, frontend nad cdparanoiou a treba lame, no ne ze by se mi to
| nelibilo... neexistuje pod linux neco treba jako audiograbber pod
windozama?

Zkuste tohle:

(Windows, Mac, Linux) Ripper and encoder. Includes LAME binaries
http://www.zlurp.com/

A KDE ripper & encoder, can use LAME
http://krabber.automatix.de/

A WindowMaker enhanced front end to cdda2wav/cdparanoia and lame/bladeenc
http://home.netsurf.de/fr.schueler/Apps/index.html

GTK frontend for rippers and several encoders featuring CDDB support
http://adam.kaist.ac.kr/~wineking/ripperX/

LAME binarky:
http://hive.me.gu.edu.au/not_lame/
RPM: http://okki.lefute.com/

Hodit se bude tohle:
X11 mp3 frame editor
http://minnie.cs.adfa.edu.au/Mpcut/

Jinak nejlepsiXnejrychlejsi je Lame 3.87 beta pro MMX a s optionem pri
prekladu RH_MOD (ci jak to je - Robert Hegeman-s modifikací
psychoakustického modelu, ale nikdy jsem lame neprekladal, najedte si to v
dokumentaci k prekladu)

Docela se mi osvedcily parametry:

super HQ, velmi pomale, lze posleze strihat:
-b 128 -mj -k -q1 --athlower 5 --raise-smr 1 --nspsytune -Y -X3 --cwlimit
10

HQ, hezky rychle, lze posleze strihat:
-b 128 -mj -k -h --raise-smr 1 --nspsytune -X6

HQ, docela rychle, NELZE strihat, specialni rezim promenliveho bitrate
(drive SAFE_VBR):
misto "-b 128" dejte "--abr 135"

Pri vyssim bitrate nepouzivejte -mj, ale -ms a pridejte opsnu --athlower
10. Jinak touhle optionou lze trochu orezat sum, pokud nahravate ze
zvukovky kdyz date --athlower -10 (ale bacha na to, opatrne, nedavat cisla
< -25) anebo taky podstatne zvednout kvalitu (doporucuji zvedat kvalitu ve
spojeni s --abr).

Pri --abr dejte cca o 5-10% vyssi bitrate, nez ocekavate, lze zadat
libovolne cislo od 4 (nezkousel jsem, v navodu to tak ma) do 320
(doporucuji max 256 kvuli impulsni rezerve).

Jinak pokud uz vyuzivate vysokych bitrate >=192kb, mozna by stala za uvahu
opsna --nopsytune (pozor, je to NOpsytune, ne NSpsytune), pak se prudce
zvysi kvalita prechodovych deju, tak jako je tomu u MP2. Anebo rovnou
pouzivat MP2, treba toolame.

Pokud mate nejake podivne prehravace (treba hardwarove), muze lame trochu
zlobit, v tom pripade pouzijte opsnu --strictly-enforce-ISO, ktera zpusobi,
ze lame si nebude vylepsovat specifikaci MP3 podle sveho :-) Vetsina
prehravacu by mela byt bez problemu, ale neni to podle normy (pouziva vetsi
objem dat, kdyz neni kde brat). Podle normy vsak muze byt mirne horsi
kvalita.

Jestli mate nejaky advanced prehravac, tak zkuste --free-format (vice v
navode)

Snad toho neni prilis...

         Jaroslav Lukes~