mala diskuze

David Klimek David.Klimek na seznam.cz
Středa Listopad 8 21:01:03 CET 2000

b.linda na sh.cvut.cz wrote:

> Zdravim vsechny,
>
> hodne z vas uz asi cetlo o tzv. "email leak from M$". Jedna se Halloweenovou
> vizi Billa o fenomenu Linux. Akoliv jsem byl presvedcenej o daleko vetsim
> budoucim podilu linuxu na trhu tenhle clanek/email ma neco do sebe. Nexci
> polemizovat, zdali je to fake nebo ne. Hlavni je ten nazor, zdali se vyvoj
> Linuxu (i pres investice megacorporaci) zatavi a nebo si ukousne vetsi cast z
> mrkvosoftiho kolace?

Byl to hezky clanek a trefne postrehy, ale rekl bych ze se nemusime bat, velke
firmy
maji taky omezene i kdyz mozna lip koordinovane zdroje nez celosvetova
opensourcova
komunita. Treba se obevi casem opensourcove skupiny specializovane prave jenom
na sledovani a koordinaci nejruznejsich projektu.

Taky je otazkou jestli "konkurence" je plytvanim jak se autor snazil naznacit.
Spis zajisti aby spatne navrzene a neperspektivni architektury a koncepce vcas
vymrely a nebyl v budoucnu zadny dalsi MS-DOS. Podle me zapas softwarovych
firem s DOSEM stal mnohem vic zdroju, nez kolik by stal vcasny prechod
k necemu pouzitelnejsimu.

Ale hlavni sila je v otevrenosti a pristupnosti. TCP/IP se pouziva miso ISO/OSI
taky a predevsim proto, ze je zadarmo. IBM PC se rozsirilo diky tomu, ze IBM
zverejnila specifikace atd.

Je jenom otazkou casu, kdy velke softwarove firmy prestanou chtit byt otroky
jednoho monopolu a zacnou podporovat vyvoj linuxu, ci jineho opensource.
Ziskaji tim nejen rovne podminky a absolutni prehled o OS, ale take moznost
protlacit do architektury vlastnosti, ktere potrebuji.

                                            Zdravi
                                                    David Klimek