Problem s locale a conv v novych knihovnach (RH 7.0)

Čtvrtek Listopad 9 09:29:30 CET 2000

Milan Kerslager napsal:
> Dobrý den,
>
> v RH 7.0 jsou použity nové knihovny glibc-2.1.92, kde je přidána nová
> funkce iconv(). Ta (podle mě) může za to, že některé programy (např.
> ifconfig) vypisují otazníčky místo našich háčkovaných písmenek. Jde o to,

hmm. me nejak prestal chodit (ve woodym) ifconfig cesky (huraaa)

> že se zřejmě (asi automaticky) převádí z /usr/lib/gconv/ISO646.so do
> ISO-8859-2 a to je pro naše locale špatně. Stejný problém má určitě i
> slovenština.
>
> Ví někdo, co je s tím špatně? Nějak jsem tuto novou vlastnost glibc nikde

no, ve woodym je podobny problem. Narazil jsem na nej u man, fetchmail a tak.
Driv, si program proste nastavil LC_MESSAGES a kaslal na to, ze zobrazovany
retezec vubec nemusi byt ASCII ci iso-8859-1. Nove glibc prevadi znaky mimo
tisknutelne v dane znakove sade na '?' (nebo to si aspon myslim). Pridani
setlocale(LC_CTYPE,""); v obou pripadech odstranilo ty divny otaznicky.

> nezachytil ve výkladové formě ("normální" lokalizovaný testovací prográmek
> mi funguje dobře).

to asi proto, ze pouzivate LC_ALL - pokud nastavite jen LC_MESSAGES, tak by to
melo blbnout.

				Petr Cech
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz

Resistance is futile. You all will be packaged