isdn nejede stabilne (delsi)

Petr Zapadlo zapadlo na support.melzer.cz
Pátek Listopad 10 09:11:06 CET 2000

Dobry den

mam RH6.1 (2.2.12-9) , isdn utils 3.1b7-4, AVM Fritz! PCI.

A stava se cim dal casteji, ze se nelze pres tuto linku nikam dovolat.
Aby situace byla komplikovanejsi, neni to pripojeno primo na telecom,
ale pres isdn pbx (asi DeTeWe) a maji tam nejaky problem s kabely
(nektere telefony taky isdn ale protokol DeTeWe kolem proste obcas
nefunguji) Podotykam ze on firma je v pronajmu u majitelu ustreny a
kabelaze.

Popis problemu:

jsem ptripojen na internet pres isdn, vse funguje. Najednou spojeni
spadne. pokus o dalsi vytoceni konci hlaskou (pres dmesg) local hangup.
(spadne zrejmne na timeout protoze to trva asi 20 vterin nez to napise)
Zatim nasleduje hlaska Hisax causes E0010. Coz jsem si prelozil "bezne
storno vytaceni lokalnim systemem".
Nekdy (vyjimecne) se objevuji i E2810 a pod. ktere znamenaji totez
akorat zdroj neumim specifikovat.
Pokud vytahnu kabel ze zdi pak to konci  E001B.
Ovsem kdyz na tuto linku zavolam ( z mobilu, je zaroven i vstupni pro
datove spojeni), pak dmesg napise ze je volano, ale protoze to neni
services 7 (data) tak je to ignorovano. Pochopitelne.
Zkousel jsem zapnout diagnostiku hisaxctrl, ale z toho nejsem moudry
vubec.

Zajimave je ze kdyz odloaduji moduly pro hisax a spol a naloaduji tak se
to nekdy rozbehne. nekdy az po 3 teto akci, ale vetsinou to nejak
najede.
Pokud to necham pak se funkce obnovi nekdy za hodinu jindy az druhy den.

Zkousel jsem kernel 2.2.16-3 ale u toho se mi rozjet linku nepodarilo.
(vse probehlo bez chyby s vyse uvedenymi priznaky) Ale hral jsem si stim
asi 10 minut pak jsem se vratil k puvodnimu kernelu. (kdyz to nebylo
lepsi).

Je mozne aby to delali svody na privodnim kabelu (S0 rozhrani)? Bohuzel
okolni isdn telefony jsou v jinem rezimu, takze nemohu vymenou vyzkouset
funkcnost.
Jak je mozne ze karta registruje prichozi hovory (ale nespoji se i
datovym volanim), ale nevytoci?
Je mozne ze je v tahu isdn karta?

Ze zacatku (srpen 2000) to chodilo v podstate spolehlive, ale vypadky se
zvetsuji. Je to chyba sw?
Muzete me nekdo navest jak diagnostikovat dal?
Resil nekdo neco podobneho?

Diky za namety

S pozdravem

Petr Zapadlo