Instalace balicku (KDE 2.0)

Ing. Juraj Václavík jik na skoda-ujp.cz
Pátek Listopad 10 08:55:38 CET 2000

Dobrý den,
uvádím vlastní návod pro instalaci KDE 2.0 na SuSE 6.4 (CD z Chipu). Na RH
to bude  podobné, ale některé soubory budou v jiných adresářích.
Neodinstalovával jsem KDE 1, protože by asi nechodily programy psané pro KDE
1 (ale ještě jsem to nezkoušel - Quanta).
(Je to kuchařka od začátečníka)

1) Normální instalace Suse 6.4. Pozor na správné nastavení X - musí chodit
KDE 1.

2) odinstalování - tady to nemusí být úplně přesně napsané, píšu to zpaměti
rpm -e --nodeps qtext (qtext a qt devel hlásí vzájemné závislosti, tak to
řeším takhle)
rpm -e qtdevel

3) instalace KDE v uvedeném pořadí
rpm -i lesstiff (toto je součástí SuSE 6.4, ale musí se ručně doinstalovat,
je to někde v některém podadresáři pod suse na CD)
rpm -Uvh libmng.rpm
rpm -Uvh liblcms.rpm
rpm -Uvh qtlib.rpm a potom ostatní qt....
rpm -Uvh ksupp2.rpm
rpm -Uvh klib2.rpm
rpm -Uvh kmulti2.rpm a potom ostatní

4) Je nutné opravit následující soubory:
/etc/SuSEconfig/csh.cshrc a /etc//SuSEconfig/profile
setenv KDEDIR /opt/kde2
WINDOWMANAGER /usr/X11R6/bin/kde2

/etc/ld.so.conf
přidat řádek /opt/kde2/lib

/etc/profile
přidat řádek /opt/kde2/bin

/etc/skel/xinitrb, etc/skel, skel/xsession,
/usr/X11R6/lib/X11/xdm/sys.xsession
do konstrukce if ... elif .... (myslím, že se to tam dá snadno najít -
obsahuje odkazy na KDE a FVWM) vložit nový elif podle větve pro KDE 1, ale
nastavit na KDE2

/etc/rc.config
upravit řádek DEFAULT_WM="kde2"
(mimoto si tam ještě upravuji KBD_NUMLOCK="yes" a příp. KEYTABLE ale to s
tím nesouvisí)

Dále ještě nastavuji v /etc/inittab (opět nesouvisí)
initdefault místo 3 na 2 (spuštění v textovém režimu).

Po spuštění startx naskočí KDE2. Toto mě chodí již na druhém počítači, takže
myslím, že návod je funkční.

Zdravím
Juraj Václavík
jik na skoda-ujp.cz