Instalace balicku (KDE 2.0)

Jan Polacek Jan.Polacek na f21.n420.z2.fido.cz
Neděle Listopad 12 00:26:55 CET 2000

Zdarec Jarda,

Ctvrtek Listopad 09 2000 14:13, Jarda =:-v =------------> All:
[...]
 J> ... a v ../RPMS/i386 je pusto-prázdno.
Tak... ja jsem to tedy jeste nezkousel, ani nejak nemam duvod KDE
upgradovat, snad jedine kvuli funkcnosti gpg v kmailu.. ale ma vrozena
lenost mi v tom brani. Z toho, co si popisoval bych rekl, ze nejsou
problemy s absenci knihoven, ale se spatne definovanou cestou. Tudiz ti
nabizim nasledujici reseni:
Stahni si knihovny qt a instalaci KDE jako zdrojaky, takze tedy
*.tar.gz.
To ti umozni celkem bezproblemove definovat cesty k prislusnym
knihovnam.
Pokud nevis, jaxe to dela, tak takhle:
Rozpakujes si ten *.tar.gz, nejpohodlnejsi je to v midnight commanderu,
tam si do toho archivu muzes vlezt jako do adresare podobne jako ve win
commanderu do zipu a prekopirujes do nakeho jineho adresare. Vlezes do
toho adresare, kde to mas nakopirovane a ukoncis midnight commandera.
Pokud midnighta nemas, muzes to rozpakovat takhle:
(Skalni linuxaci, nebijte me, ja delam jeste na jinejch unixech, jako
napr. venix, ktery nejsou tak vychytany, na tuhle syntaxi jsem zvyklej,
tak ji pouzivam i v linuxu, je to pro me jednodussi, nezli cist help,
abych to napsal linux compatible...)
cat tenarchiv.tar.gz|gzip -dc|tar xvf -
to ti rozbali ten archiv do adresare, ve kterym ho mas nakopirovanej.
potom spustis ./Configure, pokud probehne bez problemu, muzes spustit
make.
U prikazu make uz nepis cestu do aktualniho adresare (./). Tak.. a ted
ti popisu problemy, na ktery pri techto operacich narazis. Configure ti
spadne s nakejma hlaskama... ze nemuze najit tuhle knihovnu, tamhletu
knihovnu a tak.
Musis vyeditovat ten configure skript a najit tam prislusnou radku.
Prepises cestu ke knihovne tak, jak je knihovna umistena v tvem
systemu. Muzes skript prohlednout pred spustenim a opravit chyby
rovnou, to je na tobe.
S prikazem make budes mit asi taky problemy.. minimalne pri kompilaci
KDE.
Asi bude chtit najit qt knihovnu, coz sice najde, ale blbou verzi.
Budes mu muset nastavit cestu ke spravne verzi knihovny. Kdyz si zadas
make --help|more,
vypise se ti seznam parametru, mezi nimi je i nastaveni cesty k
adresari s qt knihovnou... takze se podle toho zarid. S problemem qt v
souvislosti s kompilaci softu pro KDE bylo v teto konferenci uz napsano
dost zprav, takze pripadne prolistuj starsi... ja ted nesedim u linuxu,
abych se podival na presnou syntaxi a z hlavy si to nepamatuju.
No.. a to by melo byt vsechno. Mozna, ze si to novy KDE stahnu a
nainstaluju. Pokud se mi to podari zprovoznit, tak napisu skript,
kterej vsechno nainstali automaticky a placnu ho sem... takze sleduj,
jestli se tu neobevi, ale neslibuju to na beton, mam ted malo casu a
krome toho momentalne je spadla pater skrz kterou lezem na inet, takze
si to ani nemuzu stahnout.. do tyhle konference pisu pres findonet,
kterej je na internetu nezavislej.

Cauky
                                                  Honza đB-Q