Maly problem s lilo - vyreseno

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Neděle Listopad 12 01:56:54 CET 2000

Zdravim vsechny

Minule jsem tu mel maly problem s lilo, ktery vypadal asi takto:

Mam LILO v MBR na hda, pricemz z hda startuji widle (label dos) a z hdb startuje Linux.
Pokud jsou oba disky v suplicich a BIOS je vidi, je vse naprosto OK. Ovsem, pokud disk
hdb vyndam ze supliku, tak se LILO zblazni (verze 21.4.4-11) a zasekne se.
Ani "rucni" boot labelu dos se nekona, coz je problem.

Reseni vypada asi takto:

Nakopiroval jsem /boot na hda (je pripojen pres /windows)

No a trochu jsem opravil lilo.conf (puvodni radky jsou "odremovany" pomoci #)

boot = /dev/hda
timeout = 50
linear
prompt
  default = linux2217
  vga = normal
  read-only
#map=/boot/map
#install=/boot/boot.b
map=/windows/boot/map
install=/windows/boot/boot.b
image = /boot/vmlinuz-2.2.14-6.0.1
  label = linux2214
  root = /dev/hdb1
image = /boot/vmlinuz-2.2.16-cdrw+ipfw
  label = linux2216cdrfw
  root = /dev/hdb1
image = /boot/vmlinuz-2.2.16cdr
  label = linux2216cdr
  root = /dev/hdb1
image = /boot/vmlinuz-2.2.17
  label = linux2217
  root = /dev/hdb1
other = /dev/hda1
  label = dos

Prvni zkousky zatim dopadly dobre. Lilo normalne startuje i pri vyndanem disku hdb.

Jisteze, jen "rucne" label dos, ale o to prave slo. Podotykam, ze hda je vfat a hdb je ext2.

Vlastni image "taham" i nadale z hdb (/boot), ale to nicemu nevadi.

Samozrejme, nesmite zapomenout dat znovu /sbin/lilo .

Dekuji vsem za pomoc.

--
Michal Vymazal
gandalf na mbox.vol.cz