FAQ: Casova zona

Michl Ladislav xmichl03 na stud.fee.vutbr.cz
Pondělí Listopad 13 14:35:26 CET 2000

On Mon, 13 Nov 2000, Petr Bravenec wrote:

> Na některé servery se přihlašují lidé z celého světa a bylo by fajn mít
> pro každého adekvátní časovou zónu :-)

hmm, a jak zjistite, ze ktere casove zony se ten clovek hlasi. treba rusko
se rozprostira od zapadu k vychodu, takze s *.ru se tam moc carovat neda.

> Zatím mě napadlo pouze řešení přes proměnnou prostředí TZ.
> Smažu /etc/localtime a adresář /usr/share/zoneinfo a do TZ nacpu v
> /etc/profile či v uživatelském profilu cosi na způsob
> (pro středoevropský čas):
> TZ=MET-1DST,M3.5.0/2,M10.5.0/3

hmm, takze si kazdy rekne v jakem pasmu zrovna je...

z manualove stranky tzset:
       If the TZ variable does not appear in the environment, the
       tzname variable is initialized with the best approximation
       of  local  wall  clock   time,   as   specified   by   the
       tzfile(5)-format file /etc/localtime.

to by znamenalo, ze pro kazdeho uzivatele, ktery nema nastavenu TZ
promennou prostredi se pouzije casova zona z /etc/localtime.

> Pro GMT je třeba mít proměnnou nastavenou, ale prázdnou.
> Je cosi podobného možné i s tím, co je v /usr/share/zoneinfo?

man tzset, tzfile. tohle si asi budete muset napsat sam. btw, ktery
server, vraci cas v casovem pasmu uzivatele? (priznam se, ze cas moc
nesleduju :-))

hezky den.