ATAPI ZIP

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Listopad 16 07:27:05 CET 2000

> Tusim, ze se to dela proto, ze nektere "OS" si disky oznacuji
> pismeny abecedy, pricemz nejdrive prideluji pismena prvnim
> partisnam.

Varite z vody. Pokud mate na mysli DOS+, prideluji se pismena podle
toho, jestli jde o primarni (aktivni) partisnu, logicky disk nebo
primarni (neaktivni) partisnu.

> Kdyz se pak pripoji zipka, ktera ma partisnu s cislem
> 1, zmeni se poradi disku a to tem systemum nedela dobre.  (Bez
> zaruky, jen matne si vzpominam, ze to tu mozna nekdy proslo
> konferenci)

Pokud me pamet neklame, slo od zacatku vyrobcum o to, aby slo jejich
vyrobek pouzivat pod WinX i pod MacOS. Kdyz se tyto protichudne
pozadavky daly dohromady, vysel z toho trochu kuriozni vysledek, kdy
100 MB "disketa" ma PTBL jako hdd a pritom se pouziva 4. partisna.

Nic zvlastniho v tom neni, jen je potreba si to uvedomit a pouzivat
tu "4. partisnu" nebo (jak radi jini kolegova) tuto zrusit a
pristupovat primo k /dev/[hs]dX. Samozrejme si tim znemoznime
pouzivani pod MacOS, ale to asi nebude vetsine lidi na prekazku.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s