Instalace RH 6.2 - problemy s NTFS partition

Michal.Vymazal na deltax.cz Michal.Vymazal na deltax.cz
Pondělí Listopad 20 11:27:39 CET 2000

Zdravim vsechny
Muj kolega instaloval doma RH 6.2 na PC - Intel a doslo k problemum s NTFS
partition.
Sepsal mi o tom report, ktery vidite nize (doufam, ze cestina nedela binec).
Takze se jen chci zeptat, stalo se nekomu z vas neco podobneho? Jedna se o
partition F.
Bod 2 provedl uzivatel rucne a format pouzil z windows 95, cimz znicil extended
partition F (to je vec windows a nepatri to sem, mate pravdu).
Jde jen o to, procpak linux nechtel zaalokovat volne misto za partition F? Mam
tu tri teorie.

   Cela ta instalace byla dosti divoka a na tom disku bylo prilis mnoho extended
   partitions.
   Tablka NTFS byla "naborena" a linux to zjistil.
   Je to nekde jinde.

Diky za veskera moudra, mohlo by se to v budoucnu stat nekomu jinemu a to bych
nerad.

Michal Vymazal

Popis situace :          První disk 2GB C: s OS Windows 95
               druhý disk 15 GB disk dělený na : 2GB (FAT) - D:, 4GB (FAT) - E:,
4GB (NTFS) - F: a
               4.5GB nealokovaného prostoru pro Linux.

Pokusy o instalaci Linuxu :
1. Prostor pro Linux partition nebyl pře počátkem instalace FDISKEM přidělen a
při instalaci Linuxu a pokusu o
dělení disku byl přidělen pouze swap. Při pokusu o alokaci místa pro adresář /
(root) byla indikována chyba,
že není dostatek místa a free prostor na disku zůstal bezezměny zachován.

2. Následovala operace alokace místa typu FAT pod FDISKem v MS-DOS jako disk G:,
který musel být zformátován,
pod MS-DOS FORMAT G: , jinak chybový stav při alokaci v Linuxu trval, a po
zformátování pod MS-DOS však k mému
překvapení disk F:  (NTFS) obsahoval neznámý adresářový strom a musel jsem jej
zformátovat též, protože indikoval chyby
při přístupu z Windows.
Pak již dělení disku pod Linuxem běželo tak, že jsem alokované místo diskem FAT
uvolnil a alokoval swap,
pak 1.5GB pro /opt (nedovolil více než 4GB) a pak 3.5GB zbylo na root /.
Pak již instalace Linuxu běžela.
Ovšem nezazálohovaná data z disku F: byla pryč a co jsem obnovil ze staré zálohy
to mám ...