Hlaska: Time of day goes back

Úterý Listopad 21 23:03:32 CET 2000

On Mon, 20 Nov 2000 zdenek.kotala na mius.cz wrote:

> Jeden stroj mi pri pingu hlasi hlasku:
>
> Warning: Time of day goes back, taking  countermeasure.
>
> nezalezi na tom kam se pinguje (i na localhost) to hlasi to same.
> Pritom cas odezev na vzdalene stroje jsou odpovidajici.

V prvni rade je otazka, odkud se ty hlasky berou. V pingu samotnem jsem
nic podobneho nenasel. Zkuste na nej dat strace resp. strace -i, abyste
mel predstavu, jestli to vypisuje a pokud ano, tak odkud to vypisuje.
(Mimochodem, neni to nahodou na konzoli a neni to hlaska z nejakeho
demona, kterou syslog/klogd iniciativne prepise i na konzoli? Specialne
u NTP veci by mne takove hlasky neprekvapovaly.)

> Distribuce je RH6.2. se vsemi updaty, takze by to melo fungovat (jadro
> 2.2.14).

Jestli mate kernel 2.2.16, tak tam nejake updaty urcite chybi.

> Cas je serizovat ntp, ale myslim ze cas stanice nema s tim nic
> spolecneho.

Nedelejte predcasne zavery. Jednoznacne nejpravdepodobnejsi vysvetleni te
hlasky je, ze si nejaky lokalni proces stezuje, ze mu gettimeofday() nebo
podobna funkce vratila hodnotu mensi, nez pred chvili.