Hlaska: Time of day goes back

Zdenek Kotala zdenek.kotala na mius.cz
Středa Listopad 22 15:16:12 CET 2000

Pavel Kankovsky wrote:

> V prvni rade je otazka, odkud se ty hlasky berou. V pingu samotnem jsem
> nic podobneho nenasel. Zkuste na nej dat strace resp. strace -i, abyste
> mel predstavu, jestli to vypisuje a pokud ano, tak odkud to vypisuje.
> (Mimochodem, neni to nahodou na konzoli a neni to hlaska z nejakeho
> demona, kterou syslog/klogd iniciativne prepise i na konzoli? Specialne
> u NTP veci by mne takove hlasky neprekvapovaly.)

Ty hlaska je skutecne od pingu. Koukal jsem se do zdrojaku a binarky.
Jedna se ping s iputils20001010-1.6x update pro RH6.2. Starsi verze tuto
hlasku neobsahuji. Jde o to, ze je tam test pri zobrazovani vysledneho
casu
zda rozdil dvou cisel je zaporny (prepokladam cas v ICMP packetu).
pak vysledek snuluje a vypise vyse uvedenou hlasku. Bohuzel se nevyznam
tak moc hluboce v ICMP paketech, takze jsem to hloubeji nepitval.
Spise mi zarazi, ze se jedna pouze o prvni ping a pouze o kratke pingy.
V pripade delsich pingu uz ten problem neni, ale  odezva prvniho pingu
je
vzdy znatelne kratsi nez ostatni.

> Jestli mate kernel 2.2.16, tak tam nejake updaty urcite chybi.

Omlouvam se za chybku jadro je tam 2.2.17.

> Nedelejte predcasne zavery. Jednoznacne nejpravdepodobnejsi vysvetleni te
> hlasky je, ze si nejaky lokalni proces stezuje, ze mu gettimeofday() nebo
> podobna funkce vratila hodnotu mensi, nez pred chvili.

Jinak ten problem je stejny i kdyz ntp bezi nebo ne.

			Zdenek Kotala