GNOME nebo KDE ?

Michal Krause michal na krause.cz
Středa Listopad 22 14:34:55 CET 2000

On 22/11/2000, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> Hadame se nyni o ptakovinach - vemte si uplne nejzakladnejsi aplikaci
> pod X-Window - pouzijte C API napr. Motif nebo zakladni knihovnu Xt
> (nikoli Athena) a pouzijte napr. Qt.

Tohle opet kulha na obe nohy. Motif nebo Xt nelze srovnavat s Qt. Qt
dela de facto to same, jako Xt, jenom je to pred Vami skryte, ale stejne
to nekdo musel naprogramovat se vsemi temi slozitostmi, co to prinasi, a
jiste mu to neslo o mnoho snaze jenom proto, ze to psal v C++. Chcete-li
srovnavat, pak tedy Gtk a Qt, ktere operuji zhruba na stejne urovni.

> Ten samy priklad - rozsirujete knihovnu XY o jistou funkcnost -
> udelejte to same v C a to same v C++ (jeden coby zastupce ciste
> proceduralniho pristupu, druhy coby zastupce radoby objektoveho
> pristupu) - muzete nyni vyvratit, ze prosta velikost source v C a v
> C++ (klidne bez whitespaces - pro kompilatory beztak bezcenych) je
> srovnatelna?

To nemohu vyvratit, ale ani potvrdit, protoze nevim, co by rozsireni
obnaselo. Bavit se takhle hypoteticky nema valneho smyslu.

> Ja tvrdim, ze source v C bude vetsi uz v tomto zakladnim prikladu -
> cim bude aplikace po strance GUI vetsi (slozitejsi), tim se ty nuzky
> budou rozevirat vice => tim se vice programator v C upise.

Nesouhlasim. Argumenty mam stale stejne, jejich opakovani je myslim
zbytecne.

> Pro Michala Krauseho: Cetl jsem mezitim vas dalsi prispevek, reaguji
> vsak primo zde - uz jen prosty fakt, ze konstruktory/destruktory vsech
> objektu za mne vola jazyk (ne prostredi!) dela z jazyka C vetsiho
> bumbrlicka (co se tyce delky source).

Jiste, explicitni volani destruktoru muze pridat nejake ty radky navic,
s tim souhlasim. Ovsem budu-li mit program, v nemz se zakladaji
dynamicky stovky nebo tisice objektu, je velmi nepravdepodobne, ze to
budete delat rucne stovkami nebo tisici radek kodu (pokud ano, je dle
meho nazoru chyba v navrhu). Logictejsi je, ze objekty vzniknou v
nejakem cyklu nebo dle nejake sablony (treba XML dokument popisujici
rozhrani) a pak je lze stejnym zpusobem opet zrusit. Mensi pocty objektu
nestoji z hlediska prodlouzeni kodu za rec.

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

                           Penguino  veritas