GNOME nebo KDE ?

Středa Listopad 22 14:03:19 CET 2000

> Odkdy je C++ synonymem objektove orientovaneho programovani? Vlastni sila

	No neni synonymem, ale muzete mi rici, jak byste v C volal vytvoreni
aplikace - tedy vsechny <pref. lib.>Init<Cosi> coz za Vas v C++ udela
konstruktor tridy automaticky?

Hadame se nyni o ptakovinach - vemte si uplne nejzakladnejsi aplikaci
pod X-Window - pouzijte C API napr. Motif nebo zakladni knihovnu Xt
(nikoli Athena) a pouzijte napr. Qt. Ten samy priklad - rozsirujete
knihovnu XY o jistou funkcnost - udelejte to same v C a to same v C++
(jeden coby zastupce ciste proceduralniho pristupu, druhy coby zastupce
radoby objektoveho pristupu) - muzete nyni vyvratit, ze prosta velikost
source v C a v C++ (klidne bez whitespaces - pro kompilatory beztak
bezcenych) je srovnatelna? Ja tvrdim, ze source v C bude vetsi uz v
tomto zakladnim prikladu - cim bude aplikace po strance GUI vetsi
(slozitejsi), tim se ty nuzky budou rozevirat vice => tim se vice
programator v C upise.

Pro Michala Krauseho: Cetl jsem mezitim vas dalsi prispevek, reaguji
vsak primo zde - uz jen prosty fakt, ze konstruktory/destruktory vsech
objektu za mne vola jazyk (ne prostredi!) dela z jazyka C vetsiho
bumbrlicka (co se tyce delky source).

> mezikus, co z toho to C++ zase vyrusi). Mozna je to jen muj subjektivni
> dojem, ale myslim, ze tohle je jedna z veci, ktera odlisuje KDE a
> Gnome.

	Zatim mne ani jedno prostredi po programatorske strance k nicemu
nedonutilo - klidne mi v klidu aplikace psana v Motifu pred 3 lety (kdy
jsem si o GNOME i KDE mohl nechat zdat) stale funguje a jeji Look and
Feel (o tom to cele je) je porad to same...

> Embedded SQL je jednodussi z toho duvodu, ze ty hruzy, ktere je potreba na
> urovni API provest, vygeneruje nejaky preprocesor. Mam dojem, ze ta API
> (nechci jmenovat zadne OCI od Oracle) jsou nekdy schvalne konstruovana
> tak, aby je skoro neslo pouzivat. Zase na druhou stranu je dost veci,
> ktere pres ESQL nelze dost dobre provest, napr. dynamicky vytvarene
> dotazy.

1. Mluvite o konkretnim firemnim reseni - ja Vam mohu oponovat velmi
jednoduse - stovnejte ESQL program a C program prohnany ECPG
(PostgreSQL) - ja nevidim valneho rozdilu, vy ano?
2. Dynamicky vytvarenymi dotazy myslite:

 exec sql prepare M from :query;
 exec sql declare cur cursor from M;
 exec sql open cur using :param

? Mohu Vas ujistit, ze minimalne PgSQL ve verzi 7 to zvlada bez
problemu, pokud to Oracle nema (IMHO to mela jiz verze 7 pred cca 4
roky), neni na case vymenit komponentu v systemu?;-)

	V poslednich letech jsem nucen migrovat stale mezi C, C++ a Javou (a
vyuziti SQL v techto jazycich) a nemohu si pomoci, v C se vzdy nejvice
upisu... vy ne?

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno