login script

David Kuzela david na kuzela.cz
Čtvrtek Listopad 23 08:19:12 CET 2000

Tomas Potok pise:
> Pokusal som sa spravit zdanlivo jednoduchu vec. Potrebujem spustit jeden
> program vzdy, ked sa prihlasi uzivatel do systemu (lokalne). (konkretne
> ide o hlasove privitanie ;)) Aj ked som si myslel, ze to bude trivialne
> dopisanie do /etc/profile, pripadne do ~/.bashrc, nie je to az take
> jednoduche. Zistil som, ze sa napr. /etc/profile sa spusta nehorazne vela
> krat, napriklad pri spusteni prikazu less (binarka less execne bash a ten
> spracovava skript lesspipe.sh, no pri tom spusti profile...) Podobne aj
> ostatne skripty.
>
> Existuje niekde subor, ktory sa spusta LEN pri nalogovani usera?

GNU                        1999 Jan 20                         84

BASH(1)                                                   BASH(1)

FILES
       /bin/bash
              The bash executable
       /etc/profile
              The  systemwide  initialization  file, executed for
              login shells
       ~/.bash_profile
              The  personal  initialization  file,  executed  for
              login shells
       ~/.bashrc
              The individual per-interactive-shell startup file
       ~/.bash_logout
              The  individual  login shell cleanup file, executed
              when a login shell exits
       ~/.inputrc
              Individual readline initialization file

man bash nelže. U me se /etc/profile a ~/bash/profile spousti opravdu
jen pri loginu (a bash --login), less spusti jenom ~/.bashrc.

--
                                                David Kužela
-=[david na kuzela.cz]=-=[ICQ][24470559]=-=[http://penguin.cz/~dawyd]=-