Poradi instalace a bootmanager

Milan Kopacka mkop5230 na ss1000.ms.mff.cuni.cz
Pátek Listopad 24 07:47:39 CET 2000

On Fri, 24 Nov 2000, Josef Vogeltanz wrote:

> Dobre rano,
> Chystam se na jedno PC s win95 priinstalovat RedHat Linux 6.2 a FreeBSD.
> Disk je dosud rozdelen na dve partition po 1 GB. Na prvni jsou samotne
> win95, na druhe data, oboji formatovane s FAT32 filesystemem. Zbytek disku
> (10 GB) je volny.
> Pouziva-li nekdo obdobnou kombinaci Win/Linux/FreeBSD na jednom disku, mohl
> by me zodpovedet tyto otazky k samotne instalaci:
>
> a) Zalezi na poradi instalace RH6.2 a FreeBSD, nebo je to jedno? (Solove
> FreeBSD jsem jiz instaloval, ale nevsiml jsem si zadnych zvlastnich naroku,
> [...]

Instaloval bych to takhle:

hda1: win boot (mate)
hda2: win data (mate)
hda3: FreeBSD (uvnitr jsou BSD partitiony, vcetne swapu)
hda4: extended
hda5: Linux /
hda6 atd. podle toho, kolik mate naplanovanych Linuxovych fs.

V poradi: prvne FreeBSD, pak Linux (a mit kernel s podporou BSD part.
tabulky, aby sel vyuzit swap z FreeBSD a nemusel jste delat dalsi),
bootovani vseho pres LILO, FreeBSD se z nej bootuje takhle:

  other=/dev/hda3
          table=/dev/hda
          label=FreeBSD

Linux+FreeBSD mini-HOWTO znate?