KDE 2.0 CZ

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Pátek Listopad 24 11:38:05 CET 2000

On 14 Nov 2000, Vojtech Moravek wrote:

> Tento problem jsem take resil a vyresil jsem ho az s pomoci vyvojaru
> Mandrake..
>
> Je to bug v kodovani souboru menu-messages.mo.
>
> Poslali mi patch, ktery tento problem odstranuje. Jak rekli je to pouze
> quick'n'dirty, ale pokud pouzivate pouze KDE tak byste si nemel nic rozhazet.
>
> Puste tento patch a potom napiste jako root update-menus...a menicka na 'K'
> budou hezky cesky.

> msgunfmt -o tmpfile /usr/share/locale/cs/LC_MESSAGES/menu-messages.mo
> cat tmpfile | sed 's/iso.8859.2/utf-8/' | sed 's/ISO.8859.2/utf-8/' | \
> [...]

Zdravim vsechny,

potvrzuji, ze tento uvedeny skript resi dany problem.

Jako mantainer ceskych prekladu pro distribuci Mandrake musim ale rici, ze
to neni bug v prekladu, protoze ta nutnost kodovani v UTF-8 je nutna
pouze pro KDE2.x. Pokud se tento skript pouzije a pak pustite treba Gnome,
tak ty menu budou zrejme spatne (bohuzel to nemam overeno) protoze
kodovani i v jinych jazycich jako maji Slovaci a Polaci je nastaveno na
iso-8859-2, URL: http://www.linux-mandrake.com/l10n/translations.php3.

Bohuzel tato uprava ma dalsi neprijemny dusledek a to ten, ze pokud si
pustite program na upravu menu - menudrake, tak tam budou dana menu
necitelna, protoze tento program pracuje v kodovani iso-8859-2.

Jinak je tato uprava nutna pouze pokud je KDE2 nainstalovano z binarnich
RPM balicku, pri kompilaci ze zdrojovych textu tady kolega vedle zadny
takovy problem nema.

Jeste jedna prijemna zprava pro majitele distribuce Mandrake a KDE2,
optimalizovane balicky, ktere zretelne urychluji beh KDE2 lze nalezt na

R.V.

| Radek Vybiral				           Radek.Vybiral @ vsb.cz |
| Technical University of Ostrava               http://www.vsb.cz/~l92494 |
| Czech Republic                                    GSM: +420 602 473 670 |
| Projects: Admin on darksys.vsb.cz		    http://darksys.vsb.cz |
| NEW! Czech: Sluzby automobilistum	          http://www.automobil.cz |
|     J.W Goethe: "Prestoze svet stale pokracuje, mladi lide musi	  |
|	           vzdy zacinat od zacatku."				  |