dodatocne poznatky

Pavel Janík ml. Pavel na Janik.cz
Pátek Listopad 24 20:42:37 CET 2000

   From: Roman DAVID <rdavid na danet.cz>
   Date: Fri, 24 Nov 2000 18:14:45 +0100

Zdravím,

   > 2 shodne swap oblasti, ktere nebyly soucasti
   > sw raidu (netvorily zadny /dev/mdX)
   > Pouze se primountovavaly se stejnou prioritou,
   > tudiz swapowani probiha soucasne na oba disky.
   >
   > Je na tom neco nekorektniho ?

to je otázka. Představte si, že odejde (resp. bude odejden, např. hot-swap
:-)) jeden z disků a s ním i ona swap partition. Co se stane, když bude
chtít kernel swapovat na jednu ze svých stejně prioritních odkládacích
oblastí? Dojde v případě poškození disku k vymazání (tj. zrušení záznamu o
této partition z tabulky odkládacích oblastí) této odkládací oblasti? To se
nestane, a proto kernel (prakticky) okamžitě sletí, protože by např. nemohl
vrátit do paměti odswapované procesy apod. Nemám to ovšem vyzkoušené a
rozhodně to zkoušet nebudu :-))

Podle mého názoru tedy na serveru, od kterého očekáváme pouze plánované
výpadky (downtimes) určené k výměně HW nebo upgradu OS, nemůže být SWAP na
disku, jehož část mirrorujeme, protože s odchodem toho disku by se nám
odporoučel i samotný operační systém a tudíž by celá operace byla naprosto
zbytečná. To je také jeden z důvodů, proč nikdy nikomu nedoporučuji
softwarové zrcadlení diskových oblastí...