dodatocne poznatky

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Sobota Listopad 25 09:03:13 CET 2000

On 24 Nov 2000 20:51:46 +0100, Pavel Janík ml. wrote:

: Podle mého názoru tedy na serveru, od kterého očekáváme pouze plánované
: výpadky (downtimes) určené k výměně HW nebo upgradu OS, nemůže být SWAP na
: disku, jehož část mirrorujeme, protože s odchodem toho disku by se nám
: odporoučel i samotný operační systém a tudíž by celá operace byla naprosto
: zbytečná.

No ... pokial od servra ocakavam iba planovane vypadky,
nie je v prvom rade prilis vhodne zamerat sa iba na disky.
Je to sice najcastejsi dovod vypadku, ale zdaleka nie jediny -
zaseknuty vetrak spravi tiez svoje (raz sme takyto pripad
zistili podla toho, ze neslo tlacit - paralelny port
odmietol spolupracu ako prvy a na bedni sa uz pomaly
dalo popalit :-)).

: Čili já jsem to pochopil tak, že máte *softwarový* mirror na swap partition
: (dojde-li k chybě na jednom disku a tudíž nebude fungovat ani odkládací
: oblast na tomto disku, NEPŘIJDETE o data => musela být někde
: mirrorována!).

O RAID som sa doteraz prilis nezaujimal - toto teda bez problemov
ide? Carovanie s konfiguraciou sw raidu, ked prave musim riesit
page fault, mi pripada ako znacne hakliva zalezitost :-)

Stano