dodatocne poznatky

Roman DAVID rdavid na danet.cz
Sobota Listopad 25 16:44:36 CET 2000

"Pavel Janík ml." wrote:

> to je otázka. Představte si, že odejde (resp. bude odejden, např. hot-swap
> :-)) jeden z disků a s ním i ona swap partition. Co se stane, když bude
> chtít kernel swapovat na jednu ze svých stejně prioritních odkládacích
> oblastí?

Pokud odejde i swap partition, tak jste v haji tak jako tak.
O poskozeni swapove oblasti tu rec nebyla.
Pokud potrebujete poskozeny disk vytahnout, pouze odpojite
swap poskozeneho disku (s poskozenou ext2) a muzete disk vymenit
za chodu. (IDE hot swap jsem nikdy nezkousel, ale pry to existuje).

Jak jsem psal , reseni zalezi na poctu dostupnych disku a vkusu
uzivatele.

> Podle mého názoru tedy na serveru, od kterého očekáváme pouze plánované
> výpadky (downtimes) určené k výměně HW nebo upgradu OS, nemůže být SWAP na
> disku, jehož část mirrorujeme, protože s odchodem toho disku by se nám
> odporoučel i samotný operační systém a tudíž by celá operace byla naprosto
> zbytečná. To je také jeden z důvodů, proč nikdy nikomu nedoporučuji
> softwarové zrcadlení diskových oblastí...

hw raid je hw raid, k tomu neni co dodat.

> [...]
>
>    > Swapovani:
>    > /dev/hda2  swap   swap, prio1
>    > /dev/hdc2  swap   swap, prio1
>    >
>    > takze kdyz dojde k chybe jednoho z disku,
>    > staci jej odpojit a neprijdete o data na swapu.
>
> Čili já jsem to pochopil tak, že máte *softwarový* mirror na swap partition
> (dojde-li k chybě na jednom disku a tudíž nebude fungovat ani odkládací
> oblast na tomto disku, NEPŘIJDETE o data => musela být někde
> mirrorována!). Nebo-li jinak, když odpojíte disk a nepřijdete o data na
> swapu, tak ta data v tom swapu musela být někde zrcadlena...

Viz vyse.... mozna jsem se puvodne spatne vyjadril

> BTW - ten původní (zde druhý citovaný) mail byl z jiné adresy ;-)

Ano byl. Myslim ze nejsem jediny v teto konferenci, kdo ma vice
e-mailovych adres. Je to v rozporu s pravidly teto konference ?

Roman DAVID