cmi8330&pnp&linux~windoze

David Belohrad belohrad na isibrno.cz
Pondělí Listopad 27 15:26:39 CET 2000

Zdravim kolegy,
jsem uplne bezradny ze zvukovky. Mam CMI8330, ktera je na MB, udajne je PnP
isa. Linux suse7. problem je ten, ze yast ani alsaconf spravne nenastavi
parametry zvuku. ackoliv se tvari ze funguji a ze zvuk spravne nainstaluji, tak
nejede. jal jsem se teda problem resit ruco------- struco a vyeditoval jsem
/etc/modules.conf, kde jsem pro alsa napraskal parametry, ktere byly funkcni
pod windoze (sb:240,irq9...) a samozrejme to nejelo. jednim z duvodu byl ten,
ze pod linuxem mam na irq9 sitovku, ktera se s tim samozrejme hadala (pod
windowsama ma sitovka taky irq9, ale z _neznameho_ duvodu to windozum
neva..mno.). no a ted nastal ten hacek: rebootoval jsem zpet do windoze a po
opetovnem precteni parametru zvukovky jsem zjistil ze jsou najednou uplne jine:
sb:220, irq5 (najednou!@)..., po dalsim bootu si to zase nejak prehodil....a
tak mi nejsou jasne nektere veci:
1) pri bootovani windoze -------.. nastavuji si windoze za behu veci, ktere jim
normalne funguji?? / tim mam na mysli jestli si jenom tak ze srandy prehodi
napr irq a base port....
2) pokud pouziji v linuxu alsaconf, popr yast2 popr neco jineho ... nastavuji
tim pouze parametry konfiguracniho souboru, nebo zapisuji data primo do
eepromky pnp zarizeni....
3) existuje nejaky programek, ktery mi ocucha dma/irq/port a zjisti ktery je
momentalne funkcni pro zvuk? (irq je pekne implementovano v systemu, dma sice
take ale u dma vidim obsazenou pouze dma4 a o nicem vic se z me neznameho
duvodu nezminuje)
4) daji se nejakym zpusobem konfigurovat data pnp karty? (mam na mysli..
pnpdump mi udela dump zarizeni ktera jsou takto dostupna, ale napr. v redhatu
jsem je konfiguroval v /etc/isapnp.conf ktery mi v suse schazi... )

nevim jak ostatni, ale ja jsem mel s touhle zvukovkou vzdycky jenom problemy.
myslim je to pekny sh*t
diky
d.