Modemy na pevne lince

Jan Povolny povolnyj na quick.cz
Pondělí Listopad 27 15:59:28 CET 2000

Dobry den,

potrebuji zachranit s rozchozenim pripojeni pevne linky pres modemy. Situace
je takovato:

Mam dva linuxove servery. Kazdy ma sitovou kartu s IP internetovou adresou.
Na jejich seriove porty jsou pichle modemy motorola 3366 FAST, velke modemy
s menu. Ty jsou spojeny pronajatou (Cesky telecom) linkou se dvema vodici.

Modemy se normalne spisknou a ustavi linku protokol V34 33.6. Sviti dioda
CD. Potud vse OK, tohle udelaji ty motoroly bez ohledu na oba linuxy.

Ja jsem v linuxu provedl dva prikazy. Prvnim jsem nahodil pppd (pppd
/dev/modem 38400 ...) a druhym nahodil rozhrani (ifconfig ppp0 up). to
vsechno probehlo, na modemu se rozsvitila dioda terminal detect.
Jenze to nefunguje. Pak jsem chtel nastavit routovani mezi obema servery a
narazil jsem na problem, ze mi nejde nastavit routa primo na zarizeni, ale
jen na IP. Znamena to tedy, ze ty modemy musi mit vlastni IP?

Uz se s tim strasne dlouho morim a nepremysli mi to. Asi jsem mel i spatnou
predstavu. V chytrych knizkach, ktere mam se vzdy zabyvaji jen vytacenym
spojenim, o pevnem se zminuji jen na okraj, ze je to trivialni. Me to ted uz
tak trivialni neprijde.

Chtel bych poprosit, pokud delam nekde botu, ktera je snadno napravitelna,
zda byste mi nekdo neposkytl jednoduchy step by step navod, co udelat na
obou tech linuxech, aby se videly.

Momentalne mam spisknute modemy na pronajate lince a na obou stranach
pripojene do linuxu. Nahozene pppd a ppp0 rozhrani, nicmene to neni funkcni.

Moc dekuji za kazdou odpoved. Bud do konference, nebo na povolnyj na quick.cz.

Jan Povolny

ps. Jsem z UL, pokud by me chtel nekdo za malou uplatu zachranit osobne, byl
bych samozrejme rad :-)).