Jak na vadny sector s ReiserFS?

Radek Hnilica radek_hnilica na linuxfan.com
Úterý Listopad 28 14:42:45 CET 2000

In article <3A23A314.CE4A4A40 na penguin.cz>, "Petr Stanek" <snek na penguin.cz>
wrote:

> Novy 30GB IBM (IDE) zacal vykazovat v logu chybky.  Je nanem ReiserFS
> version 3.5.24 a do logu to sype hlasky
>
> Nov 28 12:09:37 penguin kernel: hdc: read_intr: status=0x59 { DriveReady
> SeekComplete DataRequest Error } Nov 28 12:09:37 penguin kernel: hdc:
> read_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=929314,
> sector=929251 Nov 28 12:09:37 penguin kernel: end_request: I/O error,
> dev 16:01 (hdc), sector 929251 Nov 28 12:09:37 penguin kernel:
> reiserfs_bread: unable to read dev =
> 5633 block = 116156 size = 4096

Nejsem guru nejvetsi ale predpokladam stejne jak Vy:

> Predpokladam ze muze byt vadny HDD a nebo jen vadny sector(y) umi
> ReiserFS se vyporadat  s vadnym sectorem?

Z me chabe znalosit HD vyplyva: HD je samostatny pocitac s vlastnim OS a
vubec.  Pokud tento vykaze chyby na HD tak veci jiz prekrocily unosnou
hranici a destrukce se blizi.

> Lze vadny sectro oznacit za vadny za behu systemu bez destrukce celeho
> HDD?

Management vadnych sektoru ma na starosti OS toho HD.  Predpokladam ze se
jiz dostal do stavu, kdy se vsechny moznosti vycerpaly, a nebo je pocitac
toho HD poskozen.

IMHO Okamzite zalohovat a reklamovat.  Nechci Vas vystrasit, ale ja bych
se choval takto.

Radek Hnilica