Kontrola disku ext2 pri restartu

Marek Schor Marek.Schor na webline.cz
Pondělí Říjen 2 12:28:56 CEST 2000

Zdavim,
prosel jsem archiv konference ale nenasel jsem dostacujici odpoved na
muj problem.

Nejsem v linuxu zacatecnik, ale jsou veci ktere jsem proste jeste
nedelal, jako treba spolehlivou kontrolu disku na vzdalenem stroji.

Jsem z Brna a mam server v Praze. Chci provest restart serveru a v
startovaci procedure je kontrola disku "fsck". Mam disk rozdeleny
na nekolik logickych jednotek a pravdepodobne budou po restartu nalezeny chyby.

Kdyz jsem mel server u sebe, nebyl problem potvrzovat souhlas s opravou,
ale ted to vzhledem k vzadalenosti nejde. Umim restartovat pocitac bez
kontroly disku, ale o to mi prave ted nejde.

Potrebuji proste spolehlivou metodu, jak spravne nastavit parametry ve
startovacim skriptu nebo jinak, aby probehla kontrola, pripadna oprava
chyb disku a nasledne se pocitac opet pripojil do site. Mam na to jen
jeden pokus, v manualu jsem vycetl neco o parametru "-y" ktery predpoklada
ze na kazdy dotaz pri zpracovani souboroveho systemu odpovim "yes", ale
nevim zda je to dostacujici.

Mam vsechny souborove systemy ext2, OS Linux Redhat 6.1 a prosim o
spolehlivou radu.

Dekuji

MS