smb+smbprint

Petr Slansky slansky na usa.net
Pondělí Říjen 2 17:20:22 CEST 2000

> # na serveru mam sambu, ktera exportuje tiskarnu. Tiskarna je fyzicky
> # pripojena u klienta s W98. Pro tisk pouzivam smbprint, na prvni pohled
vse
> # funguje skvele. ALE, pokud je pocitas s W98 u ktereho je tiskarna
vypnuty,
> # tak se ulohy na serveru ztraci (nezustavaji ve fronte). Proste se server
> # chova, jako by ulohu korektne vytisknul a pak ji smaze. To ale neni
uplne
> # dobre. Co musim udelat, aby tiskova uloha na serveru zustala do doby,
nez
> [...]

povazuje to za vytisknute. Tak to pripojte obracene? > Dejte tiskarnu k
linuxu.

To je presne ono, je tam spatna kontrola. Vlastne smbprint je jen "account
filtr", tisk je jaksi vedlejsi zalezitosti.... Dat tiskarnu k Linuxu? To by
teoreticky resilo problem, ale neslo by to vyresit tak, aby tiskarna mohla
zustat tam kde je? Pokud pripojim tiskarnu k jinemu linuxu (nebo hw
printserveru) a tisknu na vzdalenou tiskarnu, tak vse funguje ok
(rm=remote_host_ip v /etc/printcap). Kdyz je vzdaleny system vypnuty, nic se
nemaze,
ceka se az system nabehne. Smbprint je proste napsany spatne. Je to
jednoduche, ale nedokonale. Nema nekdo nejaky lepsi napad?? Vzdyt takova vec
se hodi, ne? Aspon ja jsem chtel tisknou pres linux prave proto, ze by jsem
mel centralne zpravovane tiskarny a jejich fronty, tiskova prava. Ale pokud
mi "smbprint" tiskove ulohy zahodi, tak serer s Linuxem nepotrebuji a muzu
dal tisknout primo na klienta s W98...

Petr