ATAPI CDROM menic

David Pospisilik david.pospisilik na pvt.net
Pátek Říjen 6 10:00:56 CEST 2000

Ing. Juraj Václavík wrote:

> Dobry den,
> mame menic ATAPI CDROM a rad bych neco takoveho videl pripojene na linuxovem
> serveru. Az dosud jsem to ani nezkousel, nebot jsem kdesi cetl, že CDROM
> menice chodi, ale jen SCSI. Ted jsem si ale uvedomil, ze na www.cdr.cz se
> pri popisu vypalovani na ATAPI mechanikach uvadi: "... Protože cdrecord
> komunikuje pouze pomocí SCSI příkazů, je nutné donutit ATAPI vypalovačku,
> aby si s nimi rozuměla. To se provede přes emulaci ide-scsi, kterou moderní
> jádra mají zabudovanou...."
> [...]

Mam uz nekolik let ATAPI CD-Changer (jmenovite NEC 4x4) a funguje bez
problemu i v linuxu. Zadna emulace SCSI pro to neni nutna. U starsich
jader byl myslim nutny patch do jadra, ktery pridal ono ATAPI volani do
jadra, ale tusim, ze i jadro 2.0.34 uz bylo standardne s touto podporou.
Na zmenu slotu si muzete napsat vlastni programek (nebo jeden primo
vyriznout z konce jednoho HOWTO dokumentu - myslim ze CD-ROM-Howto ci
tak nejak), nebo zavolate 'eject -c <num>', kde <num> je cislo slotu
(pocitano od nuly)

Dave