default videomod pro text. konzoli

Daniel Kollar dkollar na atlas13.dnp.fmph.uniba.sk
Pátek Říjen 6 13:28:53 CEST 2000

Cyril Fischer <fischerc na itam.cas.cz> wrote:
> Ahoj,
> ppri bootovani mi nabizi kernel moznost 6-ti standardnich  videomodu.
> Pokud napisu scan, ukaze nekolik dalsich (napr. mod 9 100x30 pro mou ATI
> xpert98). Ovsem  pokud do lilo napisu vga=9, tak se k nemu kernel pri
> bootu nehlasi. Jak je mozno specifikovat takovy mod uz pri startu?

Okrem cisla modu a specifikacie poctu znakov by tam pri pouziti scanu mal
byt este aj ciselny kod, ktory je v sesnastkovej sustave. Vyzera to asi
takto:

0   0f00   80x25
9   0122   100x30

Treba ten kod v druhom stlpci previest do desiatkovej a to napisat
do lilo.conf: 'vga=...' Ja mam tiez ATI Xpert98 a pouzivam bez
problemov 'vga=290', co je prave spominany mod 9.

> Vec ma totiz jeste jeden hacek. Pokud nabootuji se standardnim modem
> (tzn. 0-6), SVGATextMode neni schopno nastavit mod rychlejsi nez
> 32.5MHz, coz jsou prave tak ty standardni. Pokud ovsem pri bootovani
> protlacim zmineny mod 9, SVGATextMode uspesne pouziva mody az po116x60x9
> na 45Mhz

SVGATextMode nepodporuje novsie karty, len z casu na cas sa objavia patche
implementujuce nejaku novu kartu, ale pokial viem, tak vyvoj skoncil uz pred
casom. Ak nahodou niekto vie o patch-i pre xpert98, sem s nim.

> Mate prosim radu?
> Cyril

Zdravim
Dano