NFS server

Jan Sedlacek jan.sedlacek na asicentrum.cz
Pondělí Říjen 9 09:52:13 CEST 2000

> Zkuste zjistit, proc se nejde prilogovat (napr. trasovanim loginu a
> jeho potomku z jine konzole). Pokud zadny z nich nepristupuje k
> souborum montovanym pres NFS, pak me napada uz jen chyba jadra.

K souborum montovanym pres NFS nepristupuje. Nejde se prilogovat
ani jako root (a ten k prilogovani skutecne NFS disky
nepotrebuje). Kdyz jsem dal volbu soft a zkusil se prilogovat, tak
to hlaseni o timeoutu vypsalo, takze to neco chce, ale co? Zkusim
to trasovani, uvidime.

> Zmeny v exportovani bez nutnosti restartu nfsd by melo byt mozne delat
> pres "kexportfs" (u me je v knfsd-991001-132). Na Solarisu je to
> prikaz "share". Jsou s tim nejake problemy?

pouzivam exportfs, ale nemam s tim nejlepsi zkusenosti. Zkratka
kdyz soubor exports opravim a dam exportfs, tak mi klienti jeste
hlasi, ze pristup odmitnut. Proto stopnu nfs, spustim exportfs,
nahodim nfs.
S nfs na solarisu si vubec nestezuju. Kdyby Linux byl na tom
stejne, tak jsem spokojenej clovek. Ne ze by to bylo tak uzasny,
ale aspon to funguje. Nejhorsi je, kdyz zkousim Linux jako server
pro Solaris. Takovy StarOffice pak strasne pada atd... (to je
kapitola sama pro sebe).

> Myslim, ze shutdown by mel byt mozny, ale nejsem si zcela
> jist. (Pouzije se "killall -9", nicmene ve specialnich pripadech ani
> kill -9 nestaci. Musel bych si o tom neco precist.)

dam li shutdown, tak ceka na odezvu serveru, ktera samozrejme
neprichazi. Nezkousel jsem cekat nejak dlouho (ne vic nez 10
minut), ale to si myslim ,ze je dost dlouha doba. Ted jsem prisel
na moznost dat umount pred shutdownem (to po timeoutu disk
skutecne odmontuje), ale musim se na stanici pred tim prilogovat
:-(((.

> Kdyztak napiste, jakou verzi nfs pouzivate.
knfsd 1.4.7-7 (server i klienti)
distribuce RedHat6.1

Nevite, zda je v jadre 2.4 skutecne implementovano NFS v3 ? Pak se
snad nektere problemy odstrani, hlavne v komunikaci mezi Solarisem
a Linuxem.

Jan Sedlacek

			 		ASICentrum
  MENTOR Graphics			Novodvorska 994