OT? Lilypond - je tu nejaky hudebnik (bubenik)

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Pondělí Říjen 9 10:22:30 CEST 2000

Ahoj vsem,

hledal jsem nejaky notacni program pro Linux a po otestovani mi vysel
nejlepe Lilypond. Stahl jsem si jeho nejcerstvejsi vyvojovou verzi 1.3.84.
Problem je, ze ho nejsem schopen donutit tisknout tramce a praporky u
osminovych a sestnactinovych not. Tyto noty se tisknou jako ctvrtky, ackoliv
do taktu sedi jako osminky, nebo sestnactky - proste jsou to 8,16, jen se k
nim netisknou tramce, nebo praporky. Nefunguje automaticke "tramcovani" ani
rucni, kdyz mu ho vnutim pomoci "[" a "]".
Tato chyba se projevuje pokud "zdrojak" prelozim pomoci "ly2dvi skladba.ly",
nebo pomoci "lilypond skladba.ly" a nasledne "tex skladba.tex" - zaverecnou
praci odvadi Tex (nevypisuje zadnou chybovou hlasku). Pokud to prelozim do
*.ps pomoci "lilypond -f ps skladba.ly" tak je to v poradku, ale bohuzel
kvalita vystupu v ps je podstatne horsi (skoro bych rekl, ze lepsi by bylo
psat to rukou).
Zkousel jsem i starsi vyvojovou verzi 1.3.76, delala totez. Stabilni verze
1.2.17 byla jeste horsi, ta vykreslovala spatne i hlavicky not.
Pri testovani jsem prisel jeste na jednu zajimavou skutecnost. Pokud noty
(8,16), prolozim sekvencemi \skip 8; popripade \skip 16; (vlozi do notace
mezeru patricne delky, ovsem bez pomlky), tak najednou noty maji praporky.

Takze dotaz. Je-li tu nejaky hudebnik. Resil jste tento problem? Jakou verzi
pouzivate? (odkud stazenou, ja stahl z domovske stranky rpmka pro RH6.2)

Pak mam jeste jeden dotaz, ale byla by klika, pokud by se nekdo stejne
postizeny tady vyskytl.
Do zdrojaku lze zadat nazev nastroje, ktery se ma pouzit ve vytvarenem MIDI
souboru. To je v pohode, pokud mi staci nektery z nastroju standardne
obsazenych v General MIDI. Ovsem ja potrebuju na bici. Pro bici nastroje bez
vysky tonu je podle specifikace General MIDI vyhrazen kanal 10, kde je vyska
tonu nahrazena nastrojem, napr. ton F# je Closed Hi-Hat. Vite nekdo jako
donutit Lilypond k pouzivani kanalu 10? V dokumentaci o tom nic neni.

S pozdravem Zdenek Bohm

P.S. S povdekem prijimam jakekoliv komentare....