OT? Lilypond - je tu nejaky hudebnik (bubenik)

Michal Krause michal na krause.cz
Pondělí Říjen 9 15:07:57 CEST 2000

On 09/10/2000, Zdeněk Böhm wrote:

> hledal jsem nejaky notacni program pro Linux a po otestovani mi vysel
> nejlepe Lilypond. Stahl jsem si jeho nejcerstvejsi vyvojovou verzi 1.3.84.
> Problem je, ze ho nejsem schopen donutit tisknout tramce a praporky u
> osminovych a sestnactinovych not. Tyto noty se tisknou jako ctvrtky, ackoliv
> do taktu sedi jako osminky, nebo sestnactky - proste jsou to 8,16, jen se k
> nim netisknou tramce, nebo praporky. Nefunguje automaticke "tramcovani" ani
> rucni, kdyz mu ho vnutim pomoci "[" a "]".

Neco podobneho se mi delo, kdyz jsem spatne rucne "tramcoval". Ale kdyz
rikate, ze Vam to dela i pri automatickem, tak to bude asi necim jinym.
Mohu tedy jenom konstatovat, ze mam verzi 1.3.38 (bylo to RPM, ale kde
jsem ji vzal uz nevim) a funguje mi to bez problemu. Muzete poslat
nejaky vzorovy zdrojak, kde Vam to zlobi?

Ovsem pokud Vam to zlobi jenom pri pruchodu TeXem, bude mozna problem
nekde v nem (instalace fontu atd.).

> Pak mam jeste jeden dotaz, ale byla by klika, pokud by se nekdo stejne
> postizeny tady vyskytl. Do zdrojaku lze zadat nazev nastroje, ktery se
> ma pouzit ve vytvarenem MIDI souboru. To je v pohode, pokud mi staci
> nektery z nastroju standardne obsazenych v General MIDI. Ovsem ja
> potrebuju na bici. Pro bici nastroje bez vysky tonu je podle
> specifikace General MIDI vyhrazen kanal 10, kde je vyska tonu
> nahrazena nastrojem, napr. ton F# je Closed Hi-Hat. Vite nekdo jako
> donutit Lilypond k pouzivani kanalu 10? V dokumentaci o tom nic neni.

Aha, takzvane noty na buben :)
Nevim o tom, jestli toho lze dosahnout primo, ale rozhodne by mel jit
pouzit nejaky sekvencer a dodatecne v nem nastroj zmenit, ne? Trochu
komplikovane, ale pri nejhorsim...

S pozdravem

                           Penguino  veritas