Firewally

Roman Dubravsky dubravsky na havirov-net.cz
Úterý Říjen 10 09:02:39 CEST 2000

Vazeny priteli,

patrim ke generaci, ktera obdobi svych nejvetsich tvurcich sil prozila v
odlisnem svete, ve svete ktery kladl duraz na uplne jine znalosti a
dovednosti nez je tomu dnes. Anglictinu se ucim nyni. Ve vyssim veku, s
velkym usilim, po nocich, po splneni svych povinnosti k zamestnavateli a
rodine. A tak ackoliv jsem schopen anglický text precist a anglicky se
dohovorit, znamena to vypeti vsech sil. Tech sil, kterych se potom nedostava
na pochopeni vlastniho smyslu textu. Takze navod v cizim jazyce
nepredstavuje sice neprekonatelnou barieru, ale presto vyrazne zpomaluje
postup v pochopeni a zvladnuti nejake dovednosti, v danem pripade
konfigurace software. Pohledte treba na Nemecko, kde se anglictinu uci
povinne vsichni od detstvi, jiz desitky let - a presto se dokumentace
preklada a programy lokalizuji, myslim ze ve vetsim meritku nez u nas.
Muj nazor je tedy takovy, ze preklad jakekoliv dokumentace ma smysl.

Preji Vam hezky den a hodne sil do dalsi prace.

-----
Roman Dubravsky