OT? Lilypond - je tu nejaky hudebnik (bubenik)

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Úterý Říjen 10 10:27:32 CEST 2000

Michal Krause napsal:
> Ale kdyz rikate, ze Vam to dela i pri automatickem, tak to bude asi necim
> jinym.

Ano skutecne to bylo necim jinym a uplne jinde. Totiz ono to fungovalo
dobre, jen vysledek jsem prohlizel v kdvi a slepe jsem mu veril. Pote, co
jsem zkusil xdvi je razem vse v poradku. I hledal jsem proc a na jedne
strance bylo vysvetleni v tom smyslu (prilis tomu nerozumim, snad to popisu
dobre), ze nektere objekty jsou vkladany jako postscript a nektere
prohlizece dvi souboru postscriptove vlozky nezobrazuji, jine spatne a jen
pri originalni velikosti.

> Aha, takzvane noty na buben :)

Zajimave, jak zazite je prislovi o notach na buben -:) Taky jsem byl
zvedavy, kdyz jsem je dostal poprve do ruky, ale musim Vas zklamat, vypadaji
docela vsedne. Mozna az na skutecnost, ze hlavicky not pro cinely se
vykresluji jako krizek (jeden z duvodu proc lilypond). Pri prumerne big
beatove skladbe je jich na osnove jak mravencu, takze kdyz nekdo rekne o
nekom, ze ma zuby jak noty na buben, predstavim si nekoho s "hubou plnou
zubu" -:)

> Nevim o tom, jestli toho lze dosahnout primo, ale rozhodne by mel jit
> pouzit nejaky sekvencer a dodatecne v nem nastroj zmenit, ne

Premyslel jsem jak to resit, protoze predpokladam, ze takove fajnovosti
Lilypond nema (ale jeste se zkusim zeptat primo autora, ac bych ho nerad
otravoval) a dosel jsem k tomu, ze jsem prolezl celou strukturu midi souboru
a zjistil, ze to neni nic sloziteho. Proste by stacilo u vsech udalosti,
ktere maji prijit na kanal 10, zmenit dolni ctyri bity na 1001. Asi zkusim
napsat nejaky filtr.
Jinak je tahle situace pekna ukazka toho, jak Linux a veci okolo nej rozviji
schopnosti cloveka. Pod Wokny bych mel vsechno bez prace, ale zase bych
netusil , co obsahuje midi soubor, neb bych k tomu nebyl donucen
okolnostmi -:)

Jaroslav Lukesh napsal:
| kvalita vystupu v ps je podstatne horsi (skoro bych rekl, ze lepsi by
bylo
| psat to rukou).

> A jake je rozliseni z toho PS? Vypada to tak hrozne ikdyz to vytisknete na
 > +300dpi tiskarne?

Bohuzel nemam u Linuxu tiskarnu, takze tisk resim tak, ze chodim na pocitac
s Wokny a tiskarnou (proto preferuji pdf format, nebot jsou s nim nejmensi
problemy pri prenosu). To, co jsem napsal o ps plyne z toho, ze jsem jej
pouze prohlizel pod X pomoci kps. Ovsem po zkusenosti s kdvi (viz odpoved
panu Krausemu), si nejsem jisty, jestli to neni treba prave prohlizecem.
Pro me idealni by bylo hnat to pres pdftex primo do pdf, lec to mi vraci
nejake chyby. Pokud vygeneruju dvi (pomoci cisteho Texu) a pote pomoci
dvi2pdf to prevedu do pdf, mam problemy s tiskem (Wokna a Acrobat Reader
3.0) - v prohlizeci se to zobrazi dobre, na papire je misto hlavicek not
rozsypany caj. Tohle musim jeste nejak doladit.

> Zkuste bici dat na track 10 pokud se tam neda jinak vybrat MIDIchnl.

Vyzkousim to, ac me zpusob reseni, ze naboucham devet hluchych osnov,
nepripada prilis cisty.

Diky za odpovedi  Zdenek Bohm