obmedzenie stahovania

Radovan Garabik garabik-news na spam.melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Pátek Říjen 13 09:26:18 CEST 2000

Iko <iko na kamarad.cz> wrote:
 : Zdravim...

 : poradi mi niekto, ako by som mohol obmedzit mnozstvo stahovania
 : z internetu, ak ten uzivatel browsi priamo z linuxu cez lynx? vystup
 : je priamo z toho pocitaca na internet.

napriklad takto:
#include <stdio.h>
#include <unistd.h>

#define LIMIT 100000

static long ccount = 0;

extern int __read(int fd, void *buf, size_t count);
int read(int fd, void *buf, size_t count)
{
    ssize_t r;
    r = __read(fd, buf, count);
    if (r != -1) { /* pripadne tu moze ist test na uid a nastavit rozlicne limity */
        ccount += r;
        if (ccount > LIMIT) {
            printf("limit exceeded\n");
            return -1;
        }
    }
    return r;
}

uvedeny kod treba skompilovat prikazom:
gcc -g -Wall -fPIC   -c -o limitread.o limitread.c
ld -g -shared -soname liblimitread.so.0 -o liblimitread.so.0.0.0 limitread.o
ln -sf liblimitread.so.0.0.0 liblimitread.so.0

a potom donutit uzivatela aby si prislusnu kniznicu nahral
(napriklad urobit lynx script v ktorom bude:
export LD_PRELOAD=/cesta/k/tej/liblimitread.so.0
lynx $*

alebo skompilovat lynx s touto kniznicou... fantazii sa medze nekladu :-))

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ melkor.dnp.fmph.uniba.sk     |