Smerovanie RH [Was: Re: bw] (fwd)

Úterý Říjen 17 01:24:06 CEST 2000

From: Pavel na Janik.cz (Pavel Janík ml.)

> Tedy autoři zmiňované distribuce udělali krok zmiňovaný Milanem jako
> první a budiž jim za to dík. Ostatní jej budou s GCC verze 3.0 udělat
> také. Ale Red Hat bude muset tento krok udělat JEŠTĚ JEDNOU (ve
> stejnou dobu jako ostatní), ale o tom už Milan nemluví... A o tom,
> jestli byla tato verze "posvěcena" vývojáři GCC by se dalo s úspěchem
> pochybovat (nechci říci přímo, že autor tohoto tvrzení lže).

No nevím, ale nevidím logiku.

1) pokud by mám dodržet logiku počtu změn, pak by zřejmě bylo lepší udělat
   změnu v binárním formátu třikrát (tj. distribuovat nyní něco,
   co není ani 2.95 ani 2.96 ani 3.0 [která ještě vůbec není]) a je to
   spíše (opět nekompatibilní) 2.95.2, že...
2) asi by bylo lepší se věnovat starému kompilátoru, než novému
   (ať si ten nový programuje, testuje a ladí kdo chce)
3) asi by se neměla ani vyvíjet distribuce pro Alphu a Sparc...
   Nebo že by měly tyhle klony mít zase jiný kompilátor, když ty současné
   nefungují?
4) netuším, kdo tady měl lhát - jestli já, Alan Cox nebo dokonce Jakub
   Jelínek (???), nebo že by třeba někdo jiný od RH nebo dokonce všichni?

No a nakonec - asi už bude navěky zakázáno patchovat cokoliv. Je pravda,
že těch patchů je v u RH v GCC nějak moc, ale to už při výrobě se vědělo,
že budou zřejmě všechny brzo v CVS (a taky teď jsou a taky lidé z RH dřou
na tomhle kompilátoru už pěkně dlouho). Na druhou stranu - kolik patchů se
dává třeba do jader nebo do XFree? Není to náhodou také tak, že ty patche
se pak zařazují do původního produktu (např. XFree je ve své verzi
4.0.[01] přímo vzorový příklad) a občas je jich tam také nějak moc?

Až budeš na něco takového zase reagovat, zamysli se prosím alespoň trochu
nad logikou věci a nenech se unést davem, který hodlá lynčovat někoho, kdo
udělal (skutečně) nejlepší možnou volbu ze všech špatných (protože dobrá
jednoduše nebyla).

Raději znovu URL: http://www.lwn.net/2000/1005/a/rh-tools.php3
                  http://www.linux.cz/lists/archive/linux/92137.html

PS: původně to měl být soukromý dopis Pavlovi Janíkovi, ale ono to
    řvaní a obviňování skutečně nemá žádný základ v podložených
    tvrzeních, což je *velmi* smutné.

--
                        Milan Kerslager