Smerovanie RH [Was: Re: bw] (fwd)

Pavel Janík ml. Pavel na Janik.cz
Úterý Říjen 17 15:09:17 CEST 2000

   From: Milan Kerslager <milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz>
   Date: Tue, 17 Oct 2000 01:24:06 +0200 (CEST)

Ahoj Milane,

   > 1) pokud by mám dodržet logiku počtu změn, pak by zřejmě bylo lepší udělat
   >    změnu v binárním formátu třikrát (tj. distribuovat nyní něco,
   >    co není ani 2.95 ani 2.96 ani 3.0 [která ještě vůbec není]) a je to
   >    spíše (opět nekompatibilní) 2.95.2, že...
   > 2) asi by bylo lepší se věnovat starému kompilátoru, než novému
   >    (ať si ten nový programuje, testuje a ladí kdo chce)
   > 3) asi by se neměla ani vyvíjet distribuce pro Alphu a Sparc...
   >    Nebo že by měly tyhle klony mít zase jiný kompilátor, když ty současné
   >    nefungují?

tohle nebudu komentovat, protože jsem nikdy neřekl nic proti tomu, aby se
RH podílel na vývoji apod. Ale současnou situaci bych přirovnal k něčemu
jinému - proč se všichni bouřili proti tomu, že Microsoft implementoval do
Windows 2000 Kerberos? Protože si tam navíc něco přidali a ono to nechodilo
s ostatními. S nikým jenom samo se sebou.

Každopádně pochop, že nekritizujeme Red Hat za to, že nechává jeho lidi
pracovat na Open Source věcech. To je jedině dobře.

   > 4) netuším, kdo tady měl lhát - jestli já, Alan Cox nebo dokonce Jakub
   >    Jelínek (???), nebo že by třeba někdo jiný od RH nebo dokonce všichni?

Myslím, že Ti to Stano vysvětlil v soukromém mailu. Takže ještě
jednou. Ten, kdo tvrdil, že verze 2.96 byla posvěcena vývojáři GCC
lhal. Nebo to byl informační šum. Každopádně pokud někdo říká: "Vývojáři
GCC to posvětlili" a vývojář GCC tvrdí: "Tato verze není posvěcená", tak
někdo lže.

   > Až budeš na něco takového zase reagovat, zamysli se prosím alespoň trochu
   > nad logikou věci a nenech se unést davem, který hodlá lynčovat někoho, kdo
   > udělal (skutečně) nejlepší možnou volbu ze všech špatných (protože dobrá
   > jednoduše nebyla).

Ale Milane, já jsem se nenechal unést davem. Pokud si dobře pamatuju, tak
tady na to reagoval pouze Stano a Ty. Doufám, že si nemyslíš, že bych se
nechal unést Tebou nebo Stanem :-)

   > Raději znovu URL: http://www.lwn.net/2000/1005/a/rh-tools.php3
   >                   http://www.linux.cz/lists/archive/linux/92137.html

Aha, tak už jsem našel toho, kdo lhal. Jeden z autorů tohoto threadu
napsal:

> To neni pravda. Pouzity kompilator (tedy pre 2.96) byl schvaleny vyvojovym
> tymem a *navic* bude pro nadchazejici verzi 3.x GCC dodrzena binarni
> kompatibilta knihoven (jinak by do toho nesli).

Což je (alespoň podle vývojářů) dvojnásobná lež! Tečka.
--
Pavel Janík ml.
Pavel na Janik.cz