TELE 2 - internet-beginner

Tomas Honzak thonzak na atlas.cz
Středa Říjen 18 22:56:13 CEST 2000

michal d wrote:

> Prosim o radu,
> mam bezdratove pripojeni od Tele 2 a rad bych celou sit (cca 10 pocitacu)
> pripojil k internetu.
> Zatim jsem byl pripojen vzdy jen modemem a sdileni pripojeni perfektne
> zajistoval WinProxy pod Windows.
> Rad bych ale pouzil Linux, ktery jiz docela ovladam, ale pripojeni pevne
> linky jsem nikdy nedelal.
> Slysel jsem pojmy jako router atd, je mi jasne ze budu potrebovat take
> firewall, DNS zatim nebudu potrebovat.
> Ma nekdo pro me jednoduchy navod, popripadne tip kde se nekde vyskytuje
> [...]

Pripojeni pres TELE2 je totez jako pripojeni Linuxu do bezne ethernetove
site. Tedy zadny problem. Staci nastavit IP adresu, masku, branu, DNS
server a je to.

V debianu je to vsechno v /etc/network/interfaces, v redhatu tusim pujde
vse nastavit pres control panel.

Firewall se zakompiluje primo do jadra a dale pres program ipchains
(predpokladam, ze mate jadro 2.2.x).

A misto winproxy pouzijete IP Masquerading.

Doporucuji prostudovat Firewall-HOWTO, NET-HOWTO, IP Masquerade HOWTO,
IPChains HOWTO.

Staci takto?

TH

*  Tomáš Honzák         thonzak na atlas.cz  *
*  http://i.am/thonzak      ICQ:47466562  *